bewijs van uitschrijving

• Femke

Ik heb me zo´n 5 maanden geleden uit laten schrijven in NL, en daar heb ik destijds helemaal geen bewijs van gehad. Nu wil ik toch wel graag een bewijs hebben, maar mijn oude gemeente in NL zegt dat ik zelf langs moet komen, en dat dit 5,10 euro kost? Wie heeft hier ervaringen mee, ze willen het document niet per post opsturen.

• Sarina.

Voor iedereen;

kijk eens op www.gemeente.startpagina.nl , hier kun je “informatie” op sites van verschillende gemeenten met elkaar vergelijken !

Ik heb naar ervaring vaker meegemaakt dat gemeente-ambtenaren slechte of nietkloppende informatie verstrekken !!!

Met vervelende, niet kostenloze gevolgen !!!

Ik zou zeggen, doe eerst een beetje zelf onderzoek voordat je naar de gemeente stapt.

Groetjes Sarina.

• Petra

Bij ons konden allerlei documenten door een gemachtigde worden aangevraagd en opgehaald, misschien is dat in dit geval ook een idee?

groetjes, Petra

• Marjolein

Eigenlijk is het gewoon een uittreksel uit het bevolkingsregister.

Dus die kosten kloppen wel.

Alleen bij emigratie krijg je hem gratis (dat was in onze gemeente zo).

Voor een ander uittreksel die ik in eerste instantie vergeten was deden ze wel heel moeilijk, wilden ze ook niet opsturen.

Uiteindelijk heb ik het hogerop gezocht (en flinke stampij gemaakt) en voor elkaar gekregen dat ik het geld kon storten (plus de portokosten) toen kreeg ik em keurig netjes thuis.

Dus het ligt er misschien net aan wie je treft…

Succes!

gr. Marjolein