Uitschrijven Bevolkingsadministratie.

• Job

Heeft het ingeschreven staan bij familie of vrienden nog consequenties voor hun?

Met het oog op belastingen of rare regeltjes ofzo?

groet, Job

• Yvette

Deze vraag had ik ook, maar het schijnt geen consequenties te hebben daar het puur een correspondentie adres is en je kan aantonen dat je daadwerkelijk in het buitenland verblijft.

Greetz.

• Sarina.

Als je je inschrijft bij je ouders en je gaat voor langere periode naar het buitenland, moet je nu dus verplicht verzekerd zijn. (volgens de nieuwe wet).

Kun je niet onverzekerd naar het buitenland voor die periode ?

Anders betaal je voor niks belachelijk veel voor een verzekering die je toch niet nodig hebt.

En de medische zorg is daar zeer betaalbaar mocht er toch iets gebeuren.

Of moet je je dan echt uit laten schrijven?

groetjes Sarina.

• Sarina.

Als je je niet uitschrijft naar ingeschreven bent bij je ouders, hoe weet de gemeente dan dat je langer dan 8 maanden in het buitenland bent ?

Want dan wordt je toch automatisch uitgeschreven (heb ik gehoord) ?

Groetjes Sarina.

• Monique

Snap 't probleem niet zo goed!? Emigreren is emigireren! Wij zijn geemigreerd naar Thailand. Hebben ons huis verkocht, baan opgezegd, laten uitschrijven bij gemeente en toen vertrokken. Ons geld laten we gewoon op de bank in Nederland staan, daar betalen we dan ook geen belasting over. Verder hier een ziektekostenverzekering genomen en voila!

• Sarina.

Zo gemakkelijk is het ook,

alleen ik ga vast vooruit met de kinderen, mijn man moet nog een half jaar terug naar Nederland voor zijn werk.

Als hij klaar is laten we ons definitief uitschrijven……dus tot die tijd…..

Groetjes Sarina.

• Floske

Zo makkelijk hoeft het niet altijd te zijn. In ons geval willen we ons huis aanhouden en laten verhuren. Dan hebben we toch ook een correspondentie adres nodig.

groet,

Floske