Hi Mirjam,
Het klinkt allemaal erg eenvoudig maar helaas werkt dat zo niet.
Een werk visum gaat ook maanden overheen, daarnaast moet je oom kunnen aantonen dat hij geen canadezen heeft gevonden voor die functie.
Om Canada binnen te komen moet je hoe dan ook een soort van visum hebben, en bij alle visums gaat erg veel tijd inzitten.
Als je als investeerder naar Canada wilt komen om een bedrijf over te nemen zijn er ook minimum bedragen wat je moet investeren. (als ik het juist heb CAD 500.000)
Je kan hier een aantal maanden verblijven maar dan mag je niet werken, niet naar school (kids) geen recht op OHIP en als je een bedrijf koopt moet de directeur een Canadees of Landed Immigrant zijn.
Ik weet niet of je het bedrijf geheel kan betalen of dat je rekent op een hypotheek, banken zijn erg terughoudend tegenover emigranten, zelfs als je papieren allemaal in orde zijn “geven” ze niet zomaar een hypotheek weg, voor prive met een arbeidscontract gaat dit wel lukken maar een bedrijf financieren dus niet.
Misschien kan je iets meer uitleggen om wat voorbedrijf het gaat en hoe je het wilt financieren, tevens belangrijk om te weten of het beroep wat je evt bij je oom wilt gaan uitoefenen op de beroepenlijst voorkomt.
Mocht iemand mij willen corrigeren, graag.
Hoop je plannen te horen mirjam,
groetjes
Monique