Canada werkvisa

• Mirjam

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of je met een werkvisa in Canada een eigen bedrijf kan starten?

Een p.r duurt namelijk minimaal een jaar en er staat nu een bedrijf te koop wat we zien zitten!

Aan een werkvisum is (denk ik) wel aan te komen omdat er een oom van mij daar ook woont (en een eigen bedrijf heeft).We denken er dus aan om via een werkvisa Canada in te komen en vanuit daar je p.r. regelen.

Ook lijkt het me leuk om met mensen in contact te komen die ook plannen hebben om naar Canada (Ontario) te emigreren. Ik ga samen met mijn man en we zijn midden 30.

• monique/muskoka

Hi Mirjam,

Het klinkt allemaal erg eenvoudig maar helaas werkt dat zo niet.

Een werk visum gaat ook maanden overheen, daarnaast moet je oom kunnen aantonen dat hij geen canadezen heeft gevonden voor die functie.

Om Canada binnen te komen moet je hoe dan ook een soort van visum hebben, en bij alle visums gaat erg veel tijd inzitten.

Als je als investeerder naar Canada wilt komen om een bedrijf over te nemen zijn er ook minimum bedragen wat je moet investeren. (als ik het juist heb CAD 500.000)

Je kan hier een aantal maanden verblijven maar dan mag je niet werken, niet naar school (kids) geen recht op OHIP en als je een bedrijf koopt moet de directeur een Canadees of Landed Immigrant zijn.

Ik weet niet of je het bedrijf geheel kan betalen of dat je rekent op een hypotheek, banken zijn erg terughoudend tegenover emigranten, zelfs als je papieren allemaal in orde zijn “geven” ze niet zomaar een hypotheek weg, voor prive met een arbeidscontract gaat dit wel lukken maar een bedrijf financieren dus niet.

Misschien kan je iets meer uitleggen om wat voorbedrijf het gaat en hoe je het wilt financieren, tevens belangrijk om te weten of het beroep wat je evt bij je oom wilt gaan uitoefenen op de beroepenlijst voorkomt.

Mocht iemand mij willen corrigeren, graag.

Hoop je plannen te horen mirjam,

groetjes

Monique

• Saska

Volgens mij Moniek wil Mirjam niet voor die oom werken of zijn zaak overnmen, maar een ander bedrijf.

Of lees ik het nu zo verkeerd??

Ik ken mensen die op een werkvergunning zijn gekomen om een eigen zaak te beginnen hier.

Echter dat was meer een dochteronderneming van het bedrijf dat ze in Europa al hadden en hier uit wilden breiden…dat is toch weer anders.

Maar ook dat duurde zoals Moniek al uitlegde langer dan een weekje.

Misschien toch maar gewoon de procedure opstarten, nu vast beginnen is straks wel toe kunnen slaan als er een bedrijf tekoop staat.

• Mirjam

Hoi Saska,

Het klopt dat we niet bij mijn oom willen werken of zijn bedrijf willen overnemen. Maar een eigen bedrijf starten. (En dus alleen de werkvergunning nodig hebben om binnen te komen).

Mijn man heeft hier (in Nederland) ook zijn eigen zaak dus misschien kunnen we ook wel iets van een dochteronderneming beginnen??!!

En we willen natuurlijk niet in een week tijd weg maar een jaar (minimaal) is wel erg lang. We hebben namelijk al iets op het oog.

Groetjes Mirjam

• Saska

misschien het beste contact op te nemen met een emigratie bemiddelings kantoor

die weten vast alle regeltejs