Ik Vertrek TROS

• Niki Schoondergang

Voor het programma Ik Vertrek (NL2, TROS) zijn wij op zoek naar mensen die gaan emigreren. Wij willen deze avonturiers graag van het begin af aan volgen met de camera.

Gaat u binnenkort deze grote stap wagen, mail dan naar: ikvertrek@tros.nl

Kijk voor meer informatie op http://www.tros.nl/PHP/pip/350 .

• Nathalie

gaan we weer ……………………………….

• Ernesto

inderdaad…wat een gemakzucht, wat een onjournalistieke houding om maar een oproep op zo'n prikbord te plaatsen. Ga er op uit, ga op onderzoek uit!

Maar ja, er zijn altijd mensen die zich zullen aanmelden omdat ze five minutes of fame willlen hebben.

• Netteke

Goh ik begrijp jullie niet hoor!

Natuurlijk maken ze gebruik van dit medium om hun berichtje te plaatsen.

Vinden wij dit niet allemaal onwijs makkelijk?

De mensen die tien jaar geleden zijn gaan emigreren zeggen nu ook niet “goh wat hebben al deze forumbezoekers het makkelijk” met internet. Zoek het maar uit met je vragen en ga zelf op zoek naar alle info.

Dit forum (in ieder geval mijn forum op de site www.ikwilnaaroostenrijk.com) is er toch om elkaar te helpen bij het al dan niet nemen van een moeilijke beslissing als emigreren.

En wie kijkt er nu niet graag naar de programma´s als “het roer om” en “geen weg terug”. Alles wat met emigreren te maken heeft is welkom. En deze programma´s zouden er nu eenmaal niet zijn wanneer er geen mensen zijn die hieraan mee willen werken.

Laat iedereen in zijn/haar waarde. Als iemand mee wil doen bewijzen ze jullie een dienst. Door een kijkje in de keuken te mogen nemen van wat er allemaal bij komt kijken. En voor ons is het weer heerlijke stof om lekker over te kletsen. Hoe zou jij het (anders) aanpakken? Wat zou bij jou wel goed / niet goed gaan? etc…

Netteke

• Marije

Ik ga voor de tweede keer emigreren. Ik ben eerst vanuit Nederland naar Australië geemigreerd en nu bijna zes jaar later, voelden mijn man en ik het weer kriebelen, en gaan we naar Canada. Weet niet of dit ook interessant is…

• Niki Schoondergang

Beste Marije,

Dit is zeker interessant! Mail alsjeblieft je verhaal (waar ga je naar toe in Canada, wat ga je er doen en waarom ben je teruggekomen naar Nederland) en je telefoonnummer naar ikvertrek@tros.nl, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Groet,

Niki

• Sarina.

Ik ben het helemaal met Netteke eens !

Iedereen is vrij om het prikbord te gebruiken !

Dat jullie niet met deze programma's mee willen doen, dan reageer je toch gewoon niet !

Waar doen jullie toch zo moeilijk over………….

• Yvette

Hoi Niki,

als je het mail adres leest naast de naam van de auteur zie je dat Marije niet in Nederland verblijft zoals jij vermoedde.

Marije is eerst naar Australie geemigreerd en emigreerd vanuit dat land naar Canada….ze is niet teruggekomen naar Nederland…dus je zal voor je programma naar Australie moeten afreizen…maar dat zal voor de TROS toch geen probleem zijn, heb je meteen een leuk reisje voor de boeg.

Greetz.

• Marije

Dat klopt inderdaad. Ik zit in Australië en van daaruit ga ik naar Canada.

Marije

• Dutch On Line

Nederland is net een blikje zalm wat te lang heeft open gestaan

Vandaar je een half miljoen Hollandnezen hier in Oz zitten

Wat wil je nog meer dan…..lekker weer, ruimte, helder water, een floriade, draaiorgels, verse vis zonder kanker gezwellen, Hollands eten, drank pfffff

We missen Albert Hein Amstel donker bier en de buitenlandse taal in de grote steden

Greetz

Ron

Dutch On Line Sydney

De Nederlandstalige Informatie Website Down Under

en de

Jongeren Borrel Groep Australie

www.dutch.net.au