Geemigreerd en spijt?

• Stippel

Hoi Marieke,

Ik denk dat je die mensen hier niet vindt, hier zitten alleen de mensen die het GEWELDIG getroffen hebben in het buitenland en dat ook aan iedereen willen laten weten, of mensen die nog willen gaan en positieve ervaringen willen horen…. Ik ken er zat die met spijt terug naar Nederland zijn gegaan maar dat voelt dan toch een beetje als ‘verliezen’. En het is ook helemaal niet in de mode om spijt te hebben van weggaan uit Nederland. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee voor een programma maar ik ben benieuwd of je er mensen voor krijgt!

• Ivan

Dit land is niet het probleem. Maar wel slappe mensen als jij Ien. Ik spuug op jou en je passieve klagerige houding…

• dj

hallo mejdl en keesje,

als ik jullie berichtjes goed gelezen hebt zijn jullie al heel erg lang uit nederland weg.

nu ben ik zelf 35 jaar oud dus ik weet niet veel van “jullie vroegere tijden in nederland”.

wat ik wel weet is dat het hier in nederland allemaal niet meer zo leuk, aardig en gezellig is.

alle normen en waarden vervagen. er is voor niets en niemand nog respect.

of je nu 3 maanden oud bent of 83 jaar oud. de kans dat je iets aangedaan wordt is even groot. zo lijkt het.

ik weet niet waar jullie zitten maar wees maar blij dat het niet meer in nederland is.

als ik de kans krijg dat ben ik hier weg. en snel ook.

ik hoop dat ik net zoveel lef heb als die andere die me voor zijn gegaan.

het feit dat ik nu een vaste baan heb en dat ik die op moet geven vind ik een eng idee. maar ik begin steeds meer te verlangen naar een land met meer ruimte, natuur en met name mensen die elkaar wat meer respecteren.

gr

dj.

• Mejdl

Keesje en ik zijn allebei pas 2 jaar in New Zealand en het leven in Nederland staat bij mij nog volledig op m'n netvlies, dus ik zal niet snel heimwee krijgen!

• Astrid

Spijt hebben van je emigratie? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Ook niet als het je in dat andere land niet bevallen is en je weer terugkeert naar NL. Ik vind het ook geen verlies. Het is eerder een verrijking van het leven. Je hebt er van geproeft. Wie doet je dat na? Je bent weer een ervaring rijker.

Wij willen geen spijt hebben van iets dat we niet gedaan hebben. Wij gaan er voor. Dit is wat we willen. En er zijn zat mensen die het niet kunnen of willen. En dat begrijp ik heel goed. We zijn niet allemaal hetzelfde. Doe lekker waar je zin in hebt en wees trots op jezelf dat je de stap hebt durven zetten. Geeft niets als je faalt.

Groeten van Assie

www.ibizafan.web-log.nl

• Saska

En het zijn de mensen die zonder respect naar anderen toe spreken en handelen (misschien zoals jij) die het Nederlandgevoel voor veel mensen verzieken.

• Te Gast

Spijt is wat de koe @!#$… ik vind het heel verhelderend om te verkassen, zelfs als we weer terug gaan.

Zou het iedereen van harte kunnen aanbevelen ipv vast te klampen aan gewoontes, gewoon weggaan, nieuwe mensen ontmoeten, andere horizonten zien.

Ook boeiend om mee te maken is te zien wat er van famillie en vriendenkring overblijft als je weggaat…er zijn niet veel mensen met werkelijke interesse wat je gaat doen…

• Tammo

Goed gezegd, Saska