Na 15 jaar in Spanje te hebben gewoond wil ik weg uit Spanje. Ik voel mij niet meer prettig en gelukkig sinds ik 2 kinderen heb. Spanje is zoveel veranderd door de jaren heen, mbt veiligheid, slecht onderwijs enz. Ondanks dat zoveel Nederlanders klagen, is Nederland nog steeds een heel vooruitstrevend land en dit mis ik zoveel in Spanje. Je kunt hier niet veel anders dan naar het strand gaan of wat voetballen op een zandveldje. Over scholen maar niet te schrijven. Ik wist niet dat dit zo ouderwets was en zo weinig keuze met betrekking tot middelbaar onderwijs.
Scouting, kinderboekenweek, knutselclubs, hiking, biking, kinderevenementen, bibliotheken, kinderboerderijen kindertheater, voorstellingen enz dat kennen ze hier allemaal niet. tenminste niet in groepsverband met kinderen en dit is zo jammer denk ik dan. De kinderen vinden Nederland altijd fantastisch als ze op bezoek zijn en ik vraag mij af of ik dan de enige ben in Spanje..
Maar Ik ben ook bang dat ik na zoveel jaar niet meer kan wennen in Nederand want de meeste mensen klagen konstant over het weer, mentaliteit, criminaliteit (dit laatste is hier niet minder) en vertellen mij dat het geen pretje is om te leven is in Nederland.
Ik denk er anders over maar zeker weten doe ik dit natuurlijk niet.
Wie herkent iets in mijn relaas??