Hoi hoi,
Ik heb een vraagje. Wie herkent het: Je partner wil emigreren en jij twijfelt heel erg. Hij heeft niet zo'n moeite om iedereen en alles achter te laten en jij wel. Vooral je familie en ook vrienden.
Ik zou niet weten wat ik er mee moet. Aan de ene kant lijkt het me wel spannend. Maar ik heb niet de drang om weg te gaan, maar hij wel. Wij zijn nog vrij jong ( 24 en 26) zijn een jaar getrouwd. We hebben ook een kinderwens maar dat wil nog niet zo lukken. Dat wordt waarschijnlijk ook de medische molen in. Vraag me ook af hoe dat zal gaan in het buitenland als het er van komt dat we toch gaan. Hij wil graag werken als duikinstructeur in het buitenland (waar weten we nog niet precies).
De onzekerheid: hoe is het daar allemaal geregeld met het sociale stelsel etc.
Hier is het ook niet perfect maar wel goed geregeld t.o.v. een aantal andere landen met aow, pensioen etc.
Pffff ik vind het zo lastig. Wil er aan de ene kant wel over na denken maar aan de andere kant ook niet! Zou er niet aan moeten denken om zo ver van mijn ouders te zitten. Mijn moeder is net ‘genezen’ van een depressie die er al mijn hele leven is geweest en nu kan ik eindelijk genieten van haar! En als er kleinkindjes komen en ik zit in het buitenland dan kan ze er ook niet op oppassen, zoals afgesproken is. Ze kijkt er zo naar uit!
Heeft er iemand hetzelfde gevoel?
Liefs Danique