TV-programma Ben van blinQ zoekt kinderen die gaan emigreren

• Redactie Ben van blinQ

Hoi!

Wel eens van BlinQ gehoord? BlinQ is een televisieprogramma dat bestaat uit verschillende onderdelen, zoals filmpjes, natuurkundige proeven en studiogesprekken. Al deze onderwerpen hebben gemeen dat de beleving van het kind centraal staat. BlinQ wordt gemaakt door de EO en wordt dagelijks uitgezonden op z@pp, het jeugdnet van de publieke omroep.

Ik werk voor BlinQ en het onderdeel waar ik verantwoordelijk voor ben is genaamd Ben van BlinQ. Daarin gaat presentator Ben Ketting op bezoek bij kinderen die behoefte hebben aan hoop, plezier en geluk. Er zijn kinderen die in een andere situatie zitten dan leeftijdgenootjes. De ervaring leert dat kinderen veel beter kunnen uitleggen wat er met hun aan de hand is dan dat volwassenen dat kunnen.

In ons item mag een kind zijn verhaal vertellen aan Ben. Ben probeerd dit kind dan zoveel mogelijk te helpen en te steunen, doormiddel van het zoeken en geven naar een toepasselijk gedenkteken voor het kind. Ook zal hij een lied voor ze schrijven en zingen!!.

Ken jij iemand (in de leeftijd van 9 tot 14 jaar) die gaat emigreren en dat helemaal niet leuk vindt of heel erg moeilijk. Iemand die zijn/haar verhaal wil delen met anderen? En daardoor anderen misschien kan helpen?

Mail mij dan op: marian@djbijkerprodukties.nl

Groetjes,

Redactie Ben van blinQ

• Puk

Wat een stom programma, zeg! Echt weer wat voor de EO.

Die Ben van Blinq kan beter gewoon even een hartig woordje met die koters spreken, ze uitleggen dat de wil van hun ouders wet is en dat ze later zelf mogen doen en laten wat ze willen als zij volwassen zijn.

Dit soort gedrag van koters moet je gewoon negeren, geen aandacht aan besteden, anders wordt die koter alleen maar vervelender en dan ben je als ouder nog verder van huis - letterlijk en figuurlijk.

Misschien kan Ben van Blinq die koters aanraden om heel veel tot god te bidden, en dat dan alles wel goedkomt, hahaha!

• Kate

Waar zijn de manier gebleven. De reactie is een belediging op het christelijk geloof…

• Nathalie

Ja oke de reactie is niet netjes, maar we worden op de forums nogal moe van al die tv programma's die hulp willen. Misschien als er eens een vergoeding tegenover staat dat er leukere reacties op komen!

• Kate

Ja ik kan best begrijpen dat veel tvstations ‘adverteren’ via internet. Maar ik denk dat dat over het algemeen commerciele tvstations zijn zoals Talpa.. Is BlinQ niet van de publieke omroep? Van Zappelin toch? Das toch niet commercieel? Dan hebben ze ook bijna geen geld om te adverteren…

• zita

Hoi Kate,

Ik neem aan dat jij als medewerkster van DJ Bijker Produkties goed op de hoogte bent van de advertentie mogelijkheden voor dit programma.

Het is erg vervelend dat producenten van tv-programma's steeds weer adverteren op deze pagina's. Jammer dat ze blijkbaar geen alternatieven hiervoor weten te vinden.

Groetjes van Zita.

• Fengzi

Er is al eens vaker voor dit soort pulp-programma's geadverteerd. Dit is volgens mij de 1e keer dat er reacties volgen. Hebben ze nog niet in de gaten dat niemand interesse heeft?

• Kate

Ik wil je even uit de droom helpen: ik werk niet voor BlinQ. I wish…ik vind het een heel leuk programma. En het lijkt me heel leuk om voor de tv te werken. Helaas heb ik voor het bankwezen gekozen, ik zit momenteel in Sydney voor mijn werk.

• zita

Hoi Kate,

Dan moet je toch even heel goed kijken waar je mail vandaan komt……

———————————————————————————————————————-

Auteur: Kate (—.djbijkerprodukties.nl)

Datum: 09-09-2005 15:33

Ik wil je even uit de droom helpen: ik werk niet voor BlinQ. I wish…ik vind het een heel leuk programma. En het lijkt me heel leuk om voor de tv te werken. Helaas heb ik voor het bankwezen gekozen, ik zit momenteel in Sydney voor mijn werk.

————————————————————————————————————————

Ik denk niet dat er veel banken in Sydney werken via (—.djbijkerprodukties.nl) .

Groetjes van Zita.

• Nathalie

Ja dat was mij ook al gelijk opgevallen. Zit je de boel te flessen Kate??