Sociale Verzekeringen

• Maartje

Hallo,

Even voorstellen mijn naam is Maartje en wij zijn ons aan het orienteren om naar Bonaire te verhuizen.

Gelukkig kennen we daar mensen waar we eens mee gaan praten hoe het er buiten onze vakanties aan toe gaat maar ik zou eigenlijk het volgende willen vragen

of iemand ervaring heeft met de volgende zaken.

1) Is het verstandig door te betalen aan de Sociale verzekeringsbank mbt AOW premie voor op je oude dag ?

We willen geld wegzetten (niet beleggen) als een soort pensioen of als noodkapitaal

zijn er nog mensen met tips ?

Kortom het werk betaald daar niet veel, ik heb al een levensverzekering maar wil

ook geen torenhoge premies gaan betalen maar wil op een rollator leeftijd

wel de schaapjes op het droge hebben.

En hoe zit het als ik terug kom naar Nederland ? met een nederlands paspoort kom ik dan het land nog in ?

Graag tips deze zaken kan ik niet vinden op sites.

• saar

Je paspoort moet je gewoon blijven verlengen.

Bonaire hoort toch aan de Nederlandse Antillen…….

dan is het helemaal geen probleem.

• Anja

Hoi Maartje,

Kijk even op deze site:

http://www.svb.nl/nl/index.jsp

Om je AOW bij te verzekeren, kost je afhankelijk van je toekomstige inkomen een vermogen.

Het is belangrijk even af te wegen, wat je nu gaat betalen om straks terug te ontvangen.

Voor jouw info; zelf heb ik besloten het niet te doen, dat deel te nemen waar ik tzt recht op heb en de rest zelf aan te vullen met spaargeld.

Succes,

Anja

• maartje

Bedankt ik heb inderdaad al gezien dat dat veel geld kost misschien kun je eht zelf dan ook wel wegzetten.

Zijn er misschien nog andere verzekeringen waar ik aan moet denken om hier aan te houden ? En bestaat er zoiets als een financiel plan wat je voor je eigen hebt gemaakt ?