emigreren naar usa

• heidi

hallo, wij willen, net als vele anderen, naar amerika emigreren.wij hebben 2 jonge kindjes.mijn man is lasser.heeft iemand enig idee of er ergens in amerika daar werk in te vinden is?hoe kom je dan aan zo'n baan?waar moet ik wezen?bij monsterboard hebben ze ook banen in usa.is dat wat?ik heb gelezen dat je best veel geld op je rekening heb moeten staan.aan hoeveel moet ik dan ongeveer denken?duizenden euros?hoe groot is de kans dat je toegelaten wordt?is het geluk hebben,of als je een baan gevonden hebt,is de kans dan veeeel groter?wij willen dit heel graag,maar als ik al lees dat het heel moeilijk is,dan zakt de moed al in mijn schoenen.ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

• Loek

Werk zoeken heeft geen zin als je geen visum hebt, ook al zijn er banen zat.

Op basis van werk naar de US verhuizen lijkt me hier ook geen optie. Een werk gesponserde visum krijg je alleen als het bijzonder werk is waarvoor lokaal geen kandidaten kunnen worden gevonden. Lassers zijn hier ook wel zat te vinden onder de lokale bevolking.

Investeren is een alternatief. Amerika biedt speciale visa voor investeerders of mensen die daar een bedrijf beginnen/kopen en voor andere amerikanen werkgelegenheid biedt. In dit geval moet je meestal een behoorlijke buidel geld meenemen.

Een ander alternatief in jullie geval lijkt me de DV lottery.. Lees meer hierover op de immigratie web site van de US: http://uscis.gov/graphics/services/residency/divvisa.htm

Als je via deze lottery een Green Card wint kun je zo naar de US vertrekken en werken in elke baan die je wilt, of je eigen bedrijf daar beginnen

• La Mama

Wij wonen met 3 jonge kindjes in NY maar hier is het ook niet alles hoor.het grootste probleem ervaren we met verborgen racisme, mensen die naar buiten toe aardig tegen je doen, maar wel altijd ‘per ongeluk’ de hond tegen jou/ je kinderen laten blaffen, zogenaamd doen alsof ze je niet begrijpen enz.

Bereid je maar voor, als je hier in NY geen citizen bent, ben je een vreemde en zul je dat altijd blijven ook.Het is aan jou hoe je ermee omgaat….

• Loek

Vreemd La Mama (of Pico of Delphine of hoe je jezelf vandaag ook maar noemt).

Ik heb in de 12 jaar dat ik hier woon daar nooit iets van gemerkt. In mijn ervaring is discriminatie van “buitenlanders” hier toch een stuk minder erg dan in Nederland. Nu merk je er in Nederland natuurlijk niet zoveel van omdat jij daar niet de buitenlander bent. En hier in de US merk je er ook niets van zolang je maar de moeite doet om te integreren, maar dat is niet eenvoudig. Vraag maar aan de buitenlander in Nederland.

• La Mama

Moeilijk he…één naam lezen, Loek, Eric s'pore, ofwiejedanook bent….

Maar ik heb het over die mensen hier die zo fijn op het randje van wat kán balanceren…okee, jij hebt alleen blije ervaringen en iedereen is lief, leuk en aardig tegen je…FIJN!

Maar achter dat flinterdunne laagje van beleefdheid en ‘i am sorry’. of ‘how are you’ - ‘fine’ schuilt ook de akelige gewoonte ‘afspraken’ te maken die vervolgens niet nagekomen dienen te worden.Ookal eens bij iemand uitgenodigd…niet gaan hoor, want dat is niet de bedoeling…zulke dingen…

Of expres de hond tegen je opzetten, komt dat niet een heel klein beetje omdat we ‘maar’ europeanen zijn?

Welnee, Loekepoek…blijf lekker je honingzoete amerikaanse droom dromen…

Het Is en blijft La Mama…dat je het er moeilijk mee hebt is jou probleem.(iets zielig nederlands overigens…wil je mijn tel. nummer en adres ook???)

• La Mama

Een buidel geld alleen is niet voldoende maar weet jij veel.

Kom maar op, ik heb wel moeten lachen om al die onzin…je weet immers alles beter???

• Loek

En met deze houding verbaas je je, dat mensen onaardig tegen je doen?

Wie is er hier nu een dromer?

• V. van Munster

Laat zien wie je bent bij XXL Connect!

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging voor je carrière? Of wil je juist de perfecte kandidaat voor jouw vacature vinden?

Plaats je foto of bedrijfslogo, oneliner en motivatie.

Iedereen heeft maximaal 3 contacten op één moment.

(Naast jou slechts twee andere kandidaten en vice versa)

Contact altijd hoe je wilt en met wie je wilt!

Iedereen betaald! Dus serieuze kandidaten en vacatures!

» Plaats Nu tijdelijk GRATIS je profiel!

• stippel

Hoi Heidi,

Ik zou me met de huidige economische crisis in de States ernstig zorgen maken als ik werkte in de ‘maak-industrie’, laat staan dat ik daar heen zou emigreren met het idee er een beter leven te krijgen. En wat doe jij zelf voor werk waar ze in de VS heel erg op zitten te wachten? Of zijn jullie gewoon onder-opgeleide gelukszoekers (dit bedoel ik niet eens heel wreed, maar zo denken wij in NL ook over Noord-Afrikanen zonder papieren en papiertjes die hier een beter leven komen zoeken).

Groetjes,

Stippel.

• marleen meijer

Op Emigratieboek.nl kun je sinds vorige week het boek Emigreren naar de Verenigde Staten bestellen. Hierin staan ondermeer alle visa mogelijkheden. Verder is het boek een prima hulpmiddel voor mensen die overwegen naar de Verenigde Staten te emigreren.