hoe baan vinden in buitenland

• zb

Hallo ik ben nu bezig met orrienteren om te emigreren naar het buitenland de keuze is nog niet bekend zit te twijfelen aan australie/nieuw-zeeland of Canada of toch VS.

Maar wat ik heb begrepen moet je eerst een baan hebben voordat je daar echt naar kan emigreren (kan het verkeerd hebben of het is beter dat je eerst een baan hebt)

Nu zou ik graag willen weten hoe hebben jullie een baan gevonden in australie/nieuw-zeeland, Canada of de VS?

Kenissen of familie heb ik nog niet in een van deze landen dus dat is ookg een optie.

Ik zoek trouwens werk als verpleegkunde

mvg

zb

• Alice

Hoi ZB

Nee voor Canada hoef je niet vooraf werk te hebben, wel moet je voldoen aan hun criteria.

Voldoende punten dus….verpleegkundigen zijn nodig en krijgen punten houd er wel rekening mee dat daarna niet zondermeer aan de slag kan.

Ze zullen in Canada je diploma herwaarderen en heb jekans dat je nog een paar curussen moet doen.

Je kan er meer over lezen op www.mowi.nl

dan door naar forum en tik bij zoeken verpleging Canada in.

Succes.

• Paul

In de VS staan ze te springen om verpleegkundigen en fysiotherapeuten.

Je NL opleiding moet wel bekeken worden en je moet een engelse talentest doen. Ook zul je een examen in de VS moeten doen.

Als alle papieren rond zijn, krijg je je greencard.( Het hele proces duurt ongeveer tussen de 10 en 16 maanden . Je hoeft nl niet alles tegelijk op te sturen.)

Er zijn enkele staten ( Texas en New Mexico bv) waar je meteen in een zieknhuis aan de slag kan. Zij regelen je greencard en je krijgt een tijdelijke licence. Je moet dan wel binnen een bepaalde tijd je examens halen.

Heb je geen organisatie van verpleegkundigen hier in NL. Zij moeten je alles hierover kunnen vertellen! Of anders zoeken op internet hoe de procedure is. Dat weet ik niet.