Emigreren naar Schotland

  • Marianne

    Goedendag,

    Is er iemand op dit forum die plannen heeft of inmiddels al geemigreerd is naar Schotland?

    Ik zou dan graag van gedachten willen wisselen, aangezien ik serieuze plannen heb om te emigreren naar dit mooie land. Ik wil dan weten hoe u dat dan heeft aangepakt, etc.

    Groetjes,

    Marianne

  • kuifje

    Hallo wij hebben ook de plannen. Je kunt contact met me opnemen?

  • Marianne

    Hai Kuifje,

    Hoe pakken jullie het aan? Hebben jullie een tijdpad uitgezet waarin je alles wil uitzoeken en je plannen wil gaan verwezelijken?

    Groetjes,

    Marianne

  • sarah

    hallo!

    hier een GB / Ierland gek die het ook wel ziet zitten om naar schotland te emigreren.

    nu werk ik als gehandicaptenbegeleidster (spw 4) bij verstandelijk gehandicapten en ik vroeg me af hoe het met ‘t werkgelegenheid zat daar. -ik kan hier ook mee in de psychiatrie, bij ama’s, jeugdhulpverlening en ouderen werken-

    ik heb ook een diploma in kinderopvang (spw 3)

    en dan de andere grote vraag

    huis kopen of huis huren?

    als het even kan zou ik toch wel willen kopen maar ik hoor dat het haast onmogelijk is… iemand een idee?

  • sandra ter heide

    hallo,ik ga in de maand juli verhuizen met mijn 2 kinderen naar mijn vriend in dumfries schotland.

    ben van alles aan het regelen,maar een verhuisbedrijf regelen valt wat tegen,maar ja we gaan er voor.ook hebben we de school al bekeken waar de kids heen gaan.groetjes sandra.

  • sandra ter heide

    hallo,ik las jou oproep,en vraag mij af hoe jij alles gaat regelen.

  • Suzanne

    Hoi Sandra,

    Ik ga einde dit jaar ook naar Schotland emigreren naar mijn vriend in Glasgow samen met mijn dochter. Hoe oud zijn jouw kinderen? Heb je goede afspraken kunnen maken met de vader van jouw kinderen? Hoe heb je dat opgelost?

    Groetjes

    Suzanne

  • Manpower

    (tu)Werken in een internationale omgeving? Een prachtig nieuw land en nieuwe mensen

    leren kennen? Anderhalf jaar of langer weg uit Nederland? Als dit jou als muziek in de oren klinkt,

    dan zijn wij op zoek naar jou!

    Voor onze internationale klant in Schotland zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen

    die willen werken als:

    Customer Service Employee

    (Voor de Nederlandse klanten)

    In deze fulltime functie biedt je ondersteuning aan zowel de particuliere als de zakelijke klanten op

    het gebied van ICT. Je hoeft nog geen ervaring in dit vakgebied te hebben, maar wel enige

    affiniteit ermee. Voor je begint, krijg je een uitgebreide inwerkperiode.

    Wij:

    Bieden jou een volledige ondersteuning in de overstap die je gaat maken. We helpen je

    bij het vinden van een woning en bij alle andere zaken die geregeld moeten worden,

    zoals verzekering en pensioen. Verder bieden we je natuurlijk een baan bij een grote,

    internationale werkgever!

    Jij:

    - Beheerst de Nederlandse taal uitstekend en de Engelse taal goed;

    - Bent klantvriendelijk en hebt een goede telefoonstem;

    - Wilt graag een jaar in Schotland werken;

    - Hebt enige klantgerichte werkervaring.

    Overig:

    - Standplaats is Greenock. Dit ligt vlakbij de winkel- en uitgaansstad Glasgow. Verder liggen

    er een aantal interessante kleine plaatsen in de buurt waar je ook heel leuk kunt wonen;

    - Inmiddels werken er tientallen Nederlandse mensen op de Customer Service en sommigen

    wonen ook bij elkaar in een appartement;

    - Glasgow is nog geen anderhalf uur vliegen vanaf Schiphol.

    Trekt het buitenlandse avontuur jou en misschien je vrienden ook zo enorm aan?

    mail je CV + motivatie naar anita.stosz@manpower.nl of bel direct 023-5347080

  • Claudia D.

    kijk eens op de site van: http://opavontuurindeschotsenatuur.waarbenjij.nu/

    Net een paar maanden er naar toe verhuisd!

  • Philip

    Goedendag,

    Zijn hier mensen die al zijn verhuisd naar schotland?

    ik wil er ook graag wonen en werken 

    kan iemand mij vertellen hoe het zit met een huis daar huren?