Ik ben ruim 8 jaar co-ouders (om de maand verwisselen van ouder) geweest van twee kinderen van inmiddels bijna 14 en 18. De oudste gaat zeer binnenkort op kamers wonen en nu ik naar Spanje ben vertrokken is de kleinste bij de moeder blijven wonen.
De kinderen komen iedere maand naar mij in Barcelona -alle vakanties en lange weekenden- op mijn kosten naar Spanje. Dat ik alle kosten voor mij rekening neem zit mij niet helemaal lekker, maar vooruit dan maar. Mijn ex stelt dat ik degene ben die vertrok naar 't buitenland en daarom de kosten maar moet ophoesten.
De kosten van de kinderen deden wij (moeder en ik) fifty-fifty.
Nu wil de moeder ook geld voor de jongste die bij haar woont hetgeen ik niet onredelijk vind. Het zou voor de dagelijkse kosten zijn (eten, telefoon, electra, etc). Haar zak- en kleedgeld wordt betaald uit de gezamenlijke rekening die wij beiden 50-50 invullen.
Maar wij komen er niet uit hoeveel. Iemand een idee?
En: heeft iemand ervaring met “ouderschap op afstand”? Het is nieuw voor mij, vandaar. Ik mis ze verschrikkelijk. Maar goed, gelukkig is de afstand Barcelona - Nederland slechts een kleine twee uren met het vliegtuig.
Dank voor suggesties of commentaar.