Hallo allemaal,
Over 2 en een halve maand gaan we naar gran canaria remigreren, na drie jaar voorbereiding gaat het eindelijk gebeuren.
En ik vind het vreselijk spannend, we moeten ook nog een huurhuisje/appartement zien te vinden.
Een van de dingen, waar ik me druk over maak is de taal. Tuurlijk, ik ken zeker de basis na drie jaar spaans aan de volksuniversiteit, ik kan me verstaanbaar maken in de winkel en in het restaurant en zo nu en dan een praatje maken. Maar het echt vloeiend spreken kan ik nog niet.
Ik vraag me af hoe snel het gaat als je daar woont en ik zou graag daar een intensieve cursus spaans willen volgen aan de Gran canarian school of languages: drie maanden lang, elke dag vier uur les, maar die cursus is vrij kostbaar.
En misschien onderschat ik mijn eigen kennis van de taal wel. Misschien zijn er mensen die deze school kennen.
Ik wil gewoon wat ervaringen uitwisselen met mensen die ook naar gran canaria geëmigreerd zijn. Is het moeilijk om daar werk te vinden?
Ik kom zelf uit de museumwereld en wil daar dolgraag weer in gaan werken. Ik wil ook mijn passie, de fotografie daar gaan uitleven, heb de kunstacademie niet afgemaakt, maar wil daar proberen in opdracht te gaan werken.
En ook wat zijn de ervaringen van mensen die daar gewoond hebben over de mentaliteit, de cultuur, gewoonten van de canarios. Ik ben benieuwd.