Emigreren belastingsparadijs

  • Rick

    Beste Lezer,

    Ik zit al jaren met het idee in mijn hoofd om te emigreren. Er zijn tal van redenen dat ik hier weg wil maar de belangrijkste is dat ik hier in Nederland te veel belasting betaal.

    Ik heb mijn eigen goedlopende internetbedrijf en alles wat ik hier in Nederland doe kan ik in het buitenland ook(alles gaat online). Dus ik dacht, waarom hier nog langer blijven als ik dit werk ook ergens met mijn laptop op een tropisch eilandje kan doen. Nu ben ik dus van plan om naar een belastingsparadijs te verhuizen.

    Ik heb al aardig wat info verzameld over bijvoorbeeld de engelse common wealth landen als de Cayman Islands, de British Virgin islands en Bermuda en ben binnenkort van plan om daar is een paar maandjes rond te gaan zwerven om te zien of ik het er echt naar mijn zin heb. Dit zijn allemaal Engelstalige landen met een zeer hoge levensstandaard. Het is vrij makkelijk om naar deze eilanden te emigreren, bijv op de cayman islands kun je binnen komen door te investeren in real estate. Als je hier dus 140000 euro in je eigen huis steekt ben je permanent resident en het mooiste van deze landen is: je betaalt helemaal nergens belasting over.

    Door middel van dit forum wil ik in contact komen met mensen die iets af weten van belastingsparadijzen, mensen die er zelf wonen en mensen die mensen kennen die er wonen (hoeft niet perse in het Caribische gebied te zijn hoor want er zijn genoeg belastingparadijzen op de wereld)

    Ik hoop snel iets van jullie te horen,

    Groetjes Rick

  • Eric S'pore

    Hoi Rick,

    Je kunt in Singapore een aanvraag doen voor een investmentpass (de zogenaamde S-pass), dan krijg je een vergunning om je hier te vestigen met je bedrijfje. In pricipe 2 jaar een vergunning, daarna een vergunning voor onbepaalde tijd of 3 jaren. Je hoeft geen tonnen geld mee te nemen, de autoriteiten zullen de aanvraag met name beoordelen op marktsegment (Singapore heeft groeimarkten gedefinieerd en heeft zeer aantrekkelijke subsidies en belastingvoordelen voor bedrijven die in de markten vallen (ook IT is een groeimarkt hier). Ook voor eenmansbedrijf of SME (small & medium enterprises) is deze pass mogelijk.

    Je moet kunnen aantonen dat je minimaal 1800 Singapore dollar per maand (900 Euro) inkomen genereert voor jezelf.

    Je inkomstenbelasting als particulier hier is afhankelijk van inkomen tussen de 0 en 15%.

    Voor meer info: http://www.mom.gov.sg/InformationOnSPass/

    Of je Singapore een juiste bestemming vindt, qua leefbaarheid, is natuurlijk een belangrijk criterium in je keuze, dat is aan jou ter beoordeling.

    Een nederlandse vriend / kennis van mij hier is op deze s-pass hier werkzaam en woonachtig. Hij doet internetdesign voor klanten in met name nederland en hier lokaal, outsourced alles in Indie en heeft een comfortable leven.

    Qua tropen, het kan niet tropischer dan hier in Singapore, we zitten letterlijk tegen de evenaar aan. Heet en vochtig het gehele jaar door, gemiddeld maximumtemperatuur 34 graden, gemiddelde minimumtemperatuur rond de 26 graden.

    groet,

    Eric S'pore

  • Henk.

    Hoe zit het met het moslim extremisme daarzo Eric???

    daar hoor ik je niet echt over.

    veel te druk daar in singapore…zoveel mensen op een klein stukje land…nog erger dan in NL..!!!!!!! De Huizen zullen wel duur zijn he?;-)

    Henk.

  • La Mama

    Ja, en als je in Dubai gaat wonen betaal je géén belasting, kunnen kinderen kosteloos studeren, en zijn alle behandelingen in de gezondheidszorg ook gratis (ook als ze in het buitenland plaatsvinden!)

    Het gaat er maar om wat je er zelf van maakt.

  • Eric S'pore

    Er is hier geen moslimextemisme Henk, geen enkel extremisme.

    We leven hier vreedzaam, ieder past zich aan. Moslims, boedhisten, taoisten, christenen, hindoes, tamils, sikhs etc.

    Grond is natuurlijk een schaarste, dus de prijzen voor onroerend goed zijn hier idd aanzienlijk duurder dan in Nederland. Gemiddeld eens zo duur. Verder is een auto hier ongeveer eens zo duur als in nederland, waar iedereen de auto al zo duur vindt. Benzine daarentegen is de helft van de nederlandse prijs, eten is minder dan een kwart van de Nederlandse prijzen, alcohol ietwat duurder dan in nederland.

    Al met al is het leven hier goedkoper dan in Nederland, ik leef hier alleen in een appartment van zo'n 150 m2, waar we in Nederland een halfvrijstaand huis hadden (300 m2). En de BMW is nu een Toyota Camry (veel betrouwbaarder overigens ;-) )

    groet,

    Eric S'pore

  • Eric S'pore

    hmm…

    In dubai zit ik midden in een door redelijk vergaand islamisme omringde omgeving, alleen maar arabische cultuur en in de vuurhaard van de wereld. Daarbij zou mijn vrouw zich niet erg vrij voelen, is er qua natuur weining te beleven.

    Hier in Singapore zit ik midden tussen een enorme varieteit aan cultuur, waanzinnig mooie natuur in al zijn vormen, kan ik met Engels overal terecht, is er politieke vrijheid, culturele vrijheid en rijkdom, godsdienstvrijheid, zelfde welvaart als in het “westen”, prima infrastructuur, betaalbaar tot goedkoop om te leven, een enorme gastvrijheid en vriendelijkheid (zou jouw moeten aanspreken, toch?) etc etc.

    groet,

    Eric S'pore

  • L@ M@ma

    Singapore spreekt me niet aan, helaas…hahaha.

    En als er iets is wat je leert, na emigratie, is het vooral zelf vriendelijk en gastvrij zijn, dan komt alles wel goed.Je moet het natuurlijk ook wel treffen qua mensen, qua buurt enzo.

    Amerika, Europa, Singapore, Nederland…je moet er zelf wat van zien te maken.Als je het weer belangrijk vind ga je naar singapore, als je van sneeuw houd kom je richting ons wonen ;-)

  • carine

    hallo ik ben carine (uit Belgie)en wonen bijna 4 jaar in Zuid Afrika , onlangs was er een tv programma op bvn Belgen die geimigreerd waren naar Cayman isands , nu lees ik jou verhaal ben je onder tussen al op een zonovergoten eiland terecht gekomen ? of ken je mensen die op Cayman wonen ? aub aks je meer weet hor ik het graag groeten Carine