Beste Lezer,
Ik zit al jaren met het idee in mijn hoofd om te emigreren. Er zijn tal van redenen dat ik hier weg wil maar de belangrijkste is dat ik hier in Nederland te veel belasting betaal.
Ik heb mijn eigen goedlopende internetbedrijf en alles wat ik hier in Nederland doe kan ik in het buitenland ook(alles gaat online). Dus ik dacht, waarom hier nog langer blijven als ik dit werk ook ergens met mijn laptop op een tropisch eilandje kan doen. Nu ben ik dus van plan om naar een belastingsparadijs te verhuizen.
Ik heb al aardig wat info verzameld over bijvoorbeeld de engelse common wealth landen als de Cayman Islands, de British Virgin islands en Bermuda en ben binnenkort van plan om daar is een paar maandjes rond te gaan zwerven om te zien of ik het er echt naar mijn zin heb. Dit zijn allemaal Engelstalige landen met een zeer hoge levensstandaard. Het is vrij makkelijk om naar deze eilanden te emigreren, bijv op de cayman islands kun je binnen komen door te investeren in real estate. Als je hier dus 140000 euro in je eigen huis steekt ben je permanent resident en het mooiste van deze landen is: je betaalt helemaal nergens belasting over.
Door middel van dit forum wil ik in contact komen met mensen die iets af weten van belastingsparadijzen, mensen die er zelf wonen en mensen die mensen kennen die er wonen (hoeft niet perse in het Caribische gebied te zijn hoor want er zijn genoeg belastingparadijzen op de wereld)
Ik hoop snel iets van jullie te horen,
Groetjes Rick