emigratie

• Leila

Hallo,

Mijn man en ik hebben de gedachten om naar een ander land te emigreren, we denken dan aan Frankrijk of Canada. Ik werk bij een bedrijf dat wereldwijd vestigingen heeft en mijn man is bezig een sportopleiding te volgen. Ik heb verhalen en tips op dit forum gelezen en verneem dat het niet zo makkelijk is om werk te vinden en dan ook nog een ste mogen werken. Weet iemand hoe het zit als je via een Nederlands bedrijf naar een buitenlands bedrijf gaat met vergunningen etc. etc. Ik las ook in een reactie dat je niet altijd toegelaten wordt als je een bepaald beroep hebt, wat zijn daarvan de criteria?

Alvast bedankt voor een reactie!

• Willem

Ik zou eens naar een immigratiebureau bellen. Dan weet je het zo. Een eerste advies op hoofdlijnen is meestal gratis en duurt niet langer dan een kwartier.

• Leila

Bedankt voor je reactie! Bedoel je een immigratiebureau in het buitenland of in nederland?

• Willem

GOOGLE!

Dan heb je binnen een halve minuut heel veel informatie.

• Joost P.

Kijk Willem…als alle mensen reageren zoals jij…dan konden we fora zoals dit opheffen!!

Het is nl bedoeld om vragen te stellen. snap je?

JP

• Alice

Hi Joost,

Je hebt gelijk, maar Leila heeft wel heel veel vragen.

Er zit ook een behoorlijk verschil tussen Frankrijk of Canada.

Voor de dringenste vragen kun je inderdaad een emgiratieburo vragen, of even op de website van canada emigratie kijken.

Ook daar zit een lijst bij die je in kunt vullen om te testen of je aanmerking komt.

Groetjes