Hi,
Jaren vissen en dan ineens beet: een job offer voor een half jaar in NZ. Ineens wordt het serieus en zit je met veel vragen. De belangrijkste daarvan hebben natuurlijk te maken met de visa. Op mijn vraag of de werkgever zich bewust is van de eisen die de NZ immigration service stelt, kreeg ik het volgende antwoord:
''We would expect you to conduct all necessary immigration matters and our part would be to respond to immigration for information as required. To this end we have documentary proof of difficulty in filling evaluation roles if this is required.''
Twee vragen waar ik mee zit:
1. Wie heeft er ervaring met het zelf regelen van het work permit: wat komt er bij kijken en hoe lang ben je er mee bezig?
2. Stel dat ik een verlenging van mijn werk visum kan krijgen (vaste baan of andere baan) dan zou ik mij permanent willen vestigen in NZ. Dan zou ik zsm een permanent visum willen hebben en mijn gezin willen laten overkomen. Weet iemand hoe moeilijk/makkelijk de overstap van work permit naar permanent residence is en wat erbij komt kijken?
Groets,
Jack