vanuit spanje weer terug naar nederland

• Anique

Hola Ria,

Mag ik misschien vragen waarom je al weer zo snel terug wilt? Daar bedoel ik mee dat het toch wel een hele stap was om te besluiten om er toen heen te gaan.tòch?

Zelf heb ik zo'n 4 jaar op Gran Canaria gewoont en mijn man zo'n 13 jaar. Nu wonen we al weer ruim 3 jaar op het vaste land van Spanje i.v.m. zijn werk. We hebben het daar altijd erg naar ons zin gehad en missen dat constante klimaat wel een beetje hoor, en natuurlijk de Canarische vrienden waar we nog steeds contact mee hebben.

Je schreef ook dat je huis verkopen nog een grote klus wordt. Tja, ik weet nu natuurlijk niet hoe het daar met de huizen-markt is maar ons viel het toen erg tegen en hebben er ruim 2 jaar over gedaan om het te verkopen. Gelukkig uiteindelijk wel voor meer dan wat we vroegen. Ik hoop dat het bij jullie wat sneller gaat.

In ieder geval veel succes met verhuizen en veel geluk in Nl.

Saludos Anique

• ria

Hallo anique bedankt voor je mailtje.Ja voor somige mensen lijkt 1,5jaar mischien weinig.Maar voor mij in dit geval voelt het als veel langer.Het is vreselijk ergens te wonen waar je het niet naar je zin hebt en dan gaat de tijd nartuurlijk niet zo snel he.Ik mis mijn vrienden van thuis alhoewel we hier al veel nieuwe vrienden hebben,het klimaat elke dag die zon is ook niet alles.Verder vind ik de mentalieteit van de mensen hier vreselijk .Dat geld nartuurlijk niet voor allemaal maar wel voor velen.Ik ben wel goed geschrokken dat jullie huis 2 jaar te koop heeft gestaan zeg.Zou je kunnen vertellen waar jullie toen hebben gewoond dan in gran canaria?Om hier nu nog 2 jaar te gaan zitten heb ik toch echt geen zin in hoor.groetjes ria

• Anique

Goeie morgen Ria,

Tja, als je je er niet thuis voelt wordt het natuurlijk een ander verhaal. En de mentaliteit in Spanje is nou eenmaal anders. In Canarias soms zelfs een beetje Afrika :-) Ik moest zelf de eerste 2 jaar ook wel wennen, maar nu nu ruim 7 jaar Spanje maak ik me niet zo gauw ergens druk meer om (en dat bevalt me nu prima)

Ons huis wat we verkochte stond in Telde (Piletillas). Het hangt er ook helemaal vanaf wat voor soort woning het is.Een piso bv. zullen veel makkelijker verkopen dan grotere woningen (daar staat nu eenmaal een langere tijd voor) Wij hadden er toen ook last van dat het de tijd was dat de Euro er was en veel mensen daar waren een beetje afwachtend. Hoop dat het voor jullie een beetje sneller gaat :-)

Als je nog vragen hebt vraag ze dan gerust,

Succes en suerte,

Anique.

• Anique

Oja, nog even een tip, kijk even op het spanje forum ( www.spanjeforum.nl ) , misschien zijn daar nog mensen die een huis te koop (of huur) hebben in Drente, want er zijn daar velen die naar Spanje gaan verhuizen en ook hùn woning in Nl. weer kwijt willen. Misschien wel naar G.C. en zoeken weer een woning daar :-)

Slds. Anique

• ria

Hoi aniqe bedankt voor je mail.Ja ik hoop toch niet dat het 2 jaar duurt met ons huis hier.Wij wonen nu in castillo de romerall.Daar hebben ze nieuwe huizen gebouwd met blokken van steeds 2 naast elkaar.Op zich zijn het mooie wonigen hoor en niet zo klein ook.We wonen op 2 mintene lopen van het strand dus idiaal voor de honden ook he.Het probleem is echter dat er hier in de straat alleen al 4 te koop staan,ook staan er nog woningen helemaal leeg van het bouwbedrijf.We verkopen het echter hier zonder makelaar en doen het zelf.Je moet anders 5 procent bij de koopprijs op doen en das veel geld wat de mensen dan moeten betalen.Wij nemen ook onze meubels weer mee terug en meestal is het hier zo dat je een woning met meubels en zo koopt he.We meoten het maar afwachten hoe het gaat.We gaan in ieder geval onder de verkoopprijs zitten van de rest hier.Tja die euro die nekt ons allemaal geloof ik hier en in heel europa trouwens,dat ding is ons ook door de keel gedrukt.Als je de mensen had gevraagd van te voren was die er waarschijnelijk ook niet gekomen denk ik.Bedankt voor de tip ik ga er straks zeker even op kijken.groetjes ria

• herman

Hallo mensen

Ik woon nu 10 jaar in spanje en wil nu weer terug naar Nederland gaan wonen, kan ik dat zomaar gaan doen

vriendelijk groet

Herman