China

• Diver

Ik heb enkele maanden geleden een bericht geplaatst over emigreren naar China. Ik heb toen verzocht om informatie.

Ik kreeg toen nogal wat denigrerende reakties. Nu zit ik weer eens te kijken op dit forum en lees heel veel vragen die ik destijds ook gesteld heb.

Ligt dit aan mij of zijn jullie op dit forum Chinafoob.

• Yvette

Probeer het eens op het prikbord van de China pagina, misschien heb je daar meer succes.

greetz.

• Alice

Nee hoor dat ligt niet aan china of aan jezelf.

Er zitten hier gewoon een paar personen die het allemaal zelf erg goed weten en het leuk vinden andere mensen af te ….

Ik kan je helaas niet helpen, ben nog nooit in China geweest.

Groetjes Alice

• Eric S'pore

Hoi diver,

wellicht duurt het bij sommigen wat langer voor het dubbeltje valt?

groet,

Eric S'pore

• vince

China is een bijzonder interessant land om naar te emigreren. Zeker het economisch “boomende” zuidoosten en de kuststroken. Er wordt aldaar rekening gehouden met meer immigratie in de nabije toekomst en er is ook veel boeiends gaande op de (ook al “boomende”) real-estate markt. Ter oriëntatie, kijk o.a. op http://www.expatsinchina.com/

Misschien is de taal en enige onzekerheid over de politiek (immers nog communistisch) de oorzaak van enige onbekendheid met de mogelijkheden.

• Willem

1: andere en vooral ingewikkelde cultuur

2: hoge bevolkingsdichtheid

3: ingewikkeld wetgeving

4: weinig zekerheid omtrent particulier eigendom van niet Chinezen (corruptie)

Als je China helemaal het einde vindt is er niets mis mee.

Maar voor een meer doorsnee Europeaan is het toch iets te exotisch.

Ik heb in 2003 een project gedaan net buiten Shanghai. Het was een mooie levenservaring maar zelf geef ik toch de voorkeur aan meer ruimte, minder vervuiling en een omgeving waar ik mijn medemens tenminste (grotendeels) kan begrijpen qua taal en cultuur.

• Fengzi

Je bent helemaal op de verkeerde plaats geweest. En trouwens, is het niet zo dat in en rondom een grote stad altijd vervuiling is? Waar mensen leven = vervuiling!

• Vince

Fengzi: Hoe bevalt het (leven en economie) in Yangshuo, en hoe is de visumprocedure gegaan? Mag je er als emigrant onroerend goed bezitten of staat dat op naam van je vriendin?