Canada visum

• Marieke Oud

Hallo allemaal,

Wij willen emigreren naar canada, BC. Wij zijn al volop bezig met vanalles en nog wat. Wij (36, 30 en bijna 2 jaar ) hebben al ontzettend veel gevonden op internet, hebben al een gesprek gehad bij een immigratie bureau, maar hebben besloten om het verder zelf te doen.Het enige is dat we nog met een paar vragen zitten. Ten eerste wil ik graag weten wat jullie ervaring is om alles zelf te regelen via de ambassade (we hebben alle info al van internet afgehaald). We willen voor september allles de deur uit hebben, aangezien we in september serieus gaan kijken waar we willen wonen. We willen een B&B beginnen en hebben er al een paar op het oog, tevens gaan we kijken of er werk genoeg in de buurt is. Wie heeft er al ervaring met de ambassade en hebben jullie ook een engelse test moeten afleggen of hebben jullie dit anders opgelost. Niet dat engels een probleem is.Voor de rest is alle papier handel wel te doen, hoop geregel maar ach….. We weten waar we het voor doen toch..??!!

Alvast bedankt, Marieke Oud.

• Alice

Hoi Marieke,

Die engelse test is niet verplicht maar meestal nodig vanwege de extra punten die je kunt claimen voor engels.

Dat je engels spreekt en schrijft is aan te tonen door zo'n test.(IELDS)

De ambasade maakt geen onderscheid in een aanvraag die van een consultant komt of een die zelf opgestuurt is, zolang alles wat ze willen hebben maar aanwezig is.

Ik geloof dat de wachttijd nu zo rond een jaar ligt…

• Joanna

Hier is een goede website voor informatie over emigreren.

http://oyop.com/xoops/html/modules/news/

Hier ook nog een website met allemaal vrouwen die al in Canada of in Australia wonen.

http://www.12forum.nl/forum/?ID=1383

Veel plezier hiermee

Joanna

• Marieke Oud

Hoi dames

Bedankt voor de tips,leuke sites.Eentje had ik nog niet gevonden en heb het nu met veel aandacht en plezier gelezen. Daar staan tenminste dingen op (op de koffie site) om weer over na te denken. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen pos./neg. verhalen.

Groetjes Marieke

• annette Sluiter

Hallo Marieke,

Je zou een groot deel van je aanvraag zelf kunnen uitwerken en samenstellen. Maar ik zou je toch adviseren om je aanvraag te laten bekijken door een deskundige. Stel dat je het grootste deel zelf al hebt samengesteld, dan is het niet heel erg duur om met name de aanvraagformulieren even te laten bekijken. Je loopt erg veel vertraging op wanneer je aanvraag niet foutloos is en wanneer je dan dingen aan moet passen en weer opnieuw in moet dienen. Meestal is een paar honderd Euro wel de moeite waard.

Hartelijke groet,

Annette Sluiter

Immigration Consultant

CSIC M041960

www.canadaimmigrationjobs.com

• Huib

Wij hebben de aanvraag ook helemaal zelf gedaan. Van die grote vertraging, dat klopt niet. We hebben nagevraagd bij de ambassade. Mocht het zo zijn dat sommige dingen onduidelijk zijn dan komen ze terug bij je en krijg je een bepaalde termijn (meestal 60 dagen) om de zaken aan te vullen. Je komt dan heus niet onderaan de stapel of zo. De vertraging valt dus mee.

Wij hebben onze aanvraag “in de geest van de eisen” ingevuld. Er staat bijvoorbeeld dat je alle diploma's moet vertalen. Wij hebben alleen de hoogste diploma vertaald met het idee van: wat is de waarde van een mavo diploma als je ook de universiteit heb gedaan? (wel een geoon copietje van mijn mavo meegestuurd overigens) Ook de IELTS test hebben wij niet gedaan en toch hebben wij de volle aantal punten voor de Engelse taal gekregen. Engels heb ik bewezen door de cijferlijst van het VWO mee te sturen (een 8 voor Engels) en een getuigschrift van mijn stage in Zuid-Afrika. Dit is gewoon geaccepteerd.

Gisteren kregen wij bericht dat wij de paspoorten mogen opsturen.

Huib