emigreren naar Jordanie

• Bianca

Wat is dat voor een belachtelijke opmerking?????????

Als je niets beters weet te verzinnen dan hoef je ook niet te reageren.

Blijkbaar is het heel erg moeilijk om fatsoenlijk te te reageren op, in mijn ogen, een serieus onderwerp.

• Willem

Ik kan je alleen vertellen dat ik al die landen een puinhoop vind rond Israel. Dubai is prima wonen, Qatar enzovoorts gaat ook nog wel.

Maar in Jordanie, Egypte, Syrie, Libanon is zo veel ellende (werkeloosheid, terrorisme, vluchtelingen, corruptie, fanatisme, vervuiling en gaan zo maar door) dat ik er nooit zou willen wonen.

Zeker als westerse vrouw lijkt me het buitengewoon moeilijk. Tenzij je een flink vermogen hebt. Dan is het overal leuk.

• Fengzi

Ik reageerde op de reactie van Joost P.. Kijk eens verder op dit forum dan zie je dat deze persoon meerder “onsmakelijke” reacties geeft.

• Bianca

Dat zou misschien wel heel goed kunnen maar dat kun je veranderen… :)

Bovendien is geen enkel land vrij van corruptie, werkeloosheid etc, ook Nederland niet. Mag ik concluderen dat je in die landen die je noemde gewoond hebt en dat je enige kennis hebt van andere landen?

• Willem

Ik ben een aantal malen in die landen geweest voor vakantie en voor mijn werk inderdaad.

Maar ik zou er niet willen wonen.

Landen zoals Jordanie, Israel, Oekraine enzovoorts zijn echt landen voor iemand die er persé wil wonen (interesse, familiebanden enzovoorts).

Niet echt landen waar je gaat wonen voor zakelijke mogelijkheden, een hoog welvaartsniveau enzovoorts.

• Wendy

Jammer toch dat er nog steeds mensen zijn die Jordanie op een hoop gooien met Palestina, Irak, Israel en Syrie. Jordanie is een geweldig land waar ik me veiliger voel dan in Nederland. Jammer toch dat er nog zoveel vooroordelen bestaan.

• Wendy

Waar in Jordanie ga je wonen? Ik ben er dit voorjaar geweest en ga over 3 weken terug naar Wadi Rum. Ik vind het een geweldig land, met prachtige mannen! Maar geloof niet dat ik er zelf zou willen wonen. Spreek je al Arabisch?

• Bianca

Hoi Wendy,

Mag ik concluderen dat je vaak in Jordanie bent geweest of dat je zelfs daar nu woont?

Want ik ben nog steeds zoekende als een eenzame roepende in de (Wadi Rum)woestijn,,,,

• Bianca

De bedoeling in om in Amman te gaan wonen en ik spreek nog niet voldoende Arabisch om me verstaanbaar te maken. Maar daar wordt aan gewerkt.

En ja, Jordanie is een fantastisch mooi land.

• Wendy

Nee…woon er niet. Zou bijna helaas zeggen! Ik ben er in het voorjaar geweest en ik ga 9 oktober terug. Ik heb een leuke scharrel wonen in de woestijn, dus mijn ouders zijn erg bang dat ik er blijf. Maar ik denk niet dat ik het leven van een bedoeienen vrouw kan leven hoor!