Vrijheid van mening

• kuifje

Hallo Luitjes,

Fijn dat er een aantal mensen zeer oplettend zijn>

Nooit verkeert als je de verkeerde weg bewandelt maar door mijn reizen ben ik in vele landen geweest.

Heb een tijd je in Australië gewoont en wil daar heeeeeeeeeeeeel graag terug maar zoals zoveel mensen weet ook ik dat dat heel moeilijk is. En vandaar dat ik ook Schotland aan het bekijken ben, waar dan weer iemand uit Australië woont waardoor ik daar weer een aantal keren ben geweest. Wat onze interesse weer heeft gewekt en aangezien Schotland gemakkelijker is doordat het weer bij de EU hoort maar toch blijft Australië toch het meest trekken.

Suriname heeft persoonlijke interesse om daar wat meer van te weten te komen of daar ook wat meer naar terug gegaan wordt/ geemigreerd wordt.

Ik hoop dat degene die niet meer snapten naar welk land wij willen etc. het nu snappen. Maar ik hoop dat ik nog wat tips ga krijgen, of aanbiedingen waardoor wij het land kunnen verlaten om ergens anders ons bestaan kunnen verder zetten.

Wij vinden zoals zoveel Nederlanders het land te krap, haastig, etc.

Ik hoop dat iedereen gerust is.

• Eric S'pore

Waarom is Australie moeilijk?

Bedoel je om je er te kunnen vestigen (toelatingsbeleid) of is het moeilijk die keuze te maken vanwege wat voor redenen dan ook?

Toelatingsbeleid is namelijk geheel niet moeilijk, in mijn omgeving zijn er velen die de keuze maken en er relatief makkelijk inkomen (vanuit Singapore).

groet,

Eric S'pore

• kuifje

Bedankt voor je reactie.

Moeilijk vanwege toelatingsbeleid.

• Joke.

Weet je zelf eigenlijk wel wat je wilt?

Of zit je niet helemaal op dezelfde lijn met je vrouw/gezin?

Compromies sluiten en voor landen kiezen, alleen maar om weg te komen, terwijl je hart eigenlijk zich nog in Australië bevind……lijkt me geen goed uitgangspunt om te slagen.

Het is nogal een verschil of je naar Suriname, Autralië of Schotland verhuist.

Op meer dan èèn front.

Ik heb geen idee wat je scholing is en/of van je vrouw.

Je zou kunnen bijscholing, als het dat is wat je emigratie vermoeilijkt.

Verder kapitaal hebben.

Dat laat deuren ook wat eerder open gaan.

Ik kan je niet helpen en geen tips geven.

Behalve je zeggen, dat je het echt moet willen, een besluit nemen en dan alles in werking zetten om het te laten gebeuren.

Succes!

Joke.

• Paul

Kuifje,

Zet alle landen op een rijtje!

Naar welk land wil je echt!!!. Ik neem aan Australie. Dus moet je daarvoor gaan.

Als dit echt niet lukt ( bv na 1 of 2 jaar), pak je nr twee op de lijst.

Voorbeeld :

Ik wil graag naar Zuid Afrika. EChter de toelatingseisen zijn aanzienlijk verscherpt.

Amerika was voor mij zelfs makkelijker in te komen. Ik heb Amerika in gang gezet en het kon, echter……………..alles afgeblazen.

Amerika is geen land voor mij, het was een soort substitue voor Zuid Afrika ( het gebied waar ik zou gaan wonen in Amerika, leek op een gebeid in Zuid Afrika).

Wat blijkt, de emigratie advocaat in Zuid Afrika ziet nu toch mogelijkheden voor mij, ivm een hele kleine wetwijziging. Het duurt 3 tot 6 maanden,maar grote kans si dat ik vertrokken ben.

• Joke.

Waar in SRA wil je gaan wonen, Paul?

• Joke.

RSA, bedoelde ik.

• paul

Joke,

Ik wil omgeving Nelspruit. Mijn vrouw naar de Kaap.

• annemieke

RSA is n wondertje, heel de wereld in 1 land! Mijn man en ik hebben heel veel gereisd, over de hele wereld, maar deze plek blijft trekken als een magneet, zijn er dan ook vaak (zon stuk of 6 keer ) teruggeweest. Bedenk wel dat omgeving de kaap of nelspruit hele andere karakters hebben. Het een is veel “westerser”dan het andere dat een afrikaanser karakter heeft.Dus hebben je vrouw en jij nog wat om het overeens te worden?! succes met je beslissing.paul schreef:

>

> Joke,

>

> Ik wil omgeving Nelspruit. Mijn vrouw naar de Kaap.