emigratie en klimaat

• eric

Hoi,

Het weer was voor ons een belangrijke reden om naar Nieuw Zeeland te gaan, immers van een Nederlands klimaat wordt je niet altijd zo vrolijk.

En daar genieten we ook van.

Maar … hier heb je dus een ander probleem….minder grijze luchten, maar een dunne ozonlaag en veel problemen met huidkanker…… soms denk ik dit is de ironie (we zijn gegaan mede om het klimaat en nu is die zon juist weer een probleem aan het worden)…. teveel zon is slecht voor je huid (je moet zeker niet in de zomer tussen 10 en 3 uur overdag in de zon gaan zitten). Dit is mij door de dermatoloog verteld. Gelukkig heb ik een discussie over de ozonlaag gelezen.

Maar men dient zich te realiseren dat dit hier echt WEL een probleem is.

Kieiwi' s van mijn leeftijd (boven 40 jaar) die hun jeugd veel buiten zijn geweest zien er VEEL ouder uit dan een Nederlander die veel tijd onder een grijze lucht heeft doorgebracht. Niet negatief, maar een aandachtpuntje! De zon brand hier echt en is niet altijd aangenaam om in te zitten zeker in de zomer. Je moet je heel goed beschermen.

Eric

• Yvette

Hoi Eric,

Over de ozon problematiek ben ik geheel op de hoogte. Wij zijn absoluut geen mensen die op het strand gaan liggen bakken en verder moet je gewoon je gezond verstand gebruiken. Draag bijvoorbeeld altijd een petje en tijdens de ergste zon uren een shirt met lange mouwen.

Een van de redenen dat de zon in Nieuw Zeeland harder brand dan in Nederland is een gevolg van schonere lucht. In Nederland (Europa) wordt veel van de straling tegen gehouden door een laag smog. De lucht in Nieuw Zeeland is aanzienlijk schoner. En dat is ook wel weer een prettig idee.

greetz, Omar

• eric

Hoi,

Ik had ook over die ozonlaag gehoord en gelezen en ook al ervaren (ik was hier al geweest en voelde het verschil in intensiteit van de zon gelijk) voor we hier gingen wonen. Alleen het dringt pas goed tot je door als je hier woont. Ik dacht ook het zal toch zo'n vaart niet lopen, want ik had ergens gelezen dat als je in je jeugd veel verbrand bent geweest, je dan meer risico loopt op huidkanker. Wel dat is wel zo maar als je dagelijks aan een teveel aan UV wordt blootgesteld dan is dit ook voldoende om deze kwaal te ontwikkelen. Dus bijvoorbeeld mensen met kinderen…….daar zou ik zeker over nadenken voor je een beslissing neemt om hier te gaan wonen. Je moet ze dagelijks tegen de zon beschermen. Je leest er relatief weinig over hier en ook op de nieuw zeeland pagina. Nieuw Zeeland heeft met Ozzie het grootste aantal huidkanker patienten ter wereld.

Dus of die schone lucht nog altijd zo'n pluspunt is waag ik te betwijfelen.

Als las ik laatst dat in Nederland vanwege de vervuiling de gemiddelde mens zo'n twee jaar korter leeft. Overal wel wat he?

Eric

• khonkaen

ja , als je rond de evenaar woont , moet je ook niet in de zon gaan..

in de eerste plaats, teveel uv straling en in de tweede plaats , als je bruin bent ,wordt je voor armoedig of boerenkinkel aangezien..

hier in thai hebben we 3 seizoenen, van okt tot mei, droog en warm , met april de heetste maand , 40 - 45 gr..

mei tot november de regentijd met elke dag wel een buitje en temp rond de 35 gr

nov tot februari de koele tijd .. 25 - 30 gr..

maar behalve dat je eu hier 3x zoveel waard is, doet de warmte mij goed aan mijn ouwe botten

willem, nederthai

• Eric S'pore

Hoi Willem,

mee eens, de warmte doet ook mijn jonge botten goed :D

groet,

Eric S'pore

• eric

Hoi!

De warmte doet ook mijn botten goed! Begrijp me goed, maar jullie hebben daar geen gat in de ozon laag. Ik denk dat je dit verschil alleen kunt merken als je hier ook daadwerkelijk geweest bent en het vergelijken kan. Ik heb zeer veel in Azie gereisd en zelfs aziaten hier in Nieuw Zeeland klagen erover. Ze verbranden hier veel sneller dan in Azie, of het nu Japanners of Koreanen of Singapouresen (?) zijn.

Over de warmte hoeven we het hier niet te hebben want daar ben ik het roerend mee eens. Beter dan een kil Nederland. Ik dacht laat ik eens wat echte informatie geven in dit geval over het klimaat. De ozonlaag (dun!) is hier een GROOT aandachtspunt.

Eric

• ras

Ok, winterdrepressies zijn heel vervelend, dus de oplossing kan zijn, een aantal maanden weg in de winter, wij hebben reeds een aantal landen bezocht, mexico, thailand, costa rica en brazil.

Fantastisch om een paar maanden weg te zijn, maar dan… terug in maart en het eerste wat je zien als je land, files,regen, sneeuw en binnen twee weken is dat heerlijke gevoel weer weg…..

Thailand, wij waren er 9 weken en het was top, emigreren, eenvoudig of moeilijk ?? en … geen belasting !!??

• Maartje

Nou voor degene die het standpunt innemen dat je voor het klimaat wil gaan verhuizen daar ben ik het helemaal mee eens.

Al dat gekolder met de Nederlanders hier we missen de seizoenen ?

Welk seizoen ?????hahh het regent hier alleen maar.

En er is nog een klimaat wat hier slecht is het politiek klimaat maar volgens mij

is dat in elk land slecht………….