emigratie en klimaat

• vraagje

Zoals we momenteel (en eigenlijk grotendeels al een paar maanden lang) kunnen ervaren is het Nederlandse weer om ‘op te schieten’. :(

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat er mensen zijn die (onder andere) vanwege het matige Nederlandse klimaat naar warmere oorden verhuizen.

Zijn er op dit prikbord zulke mensen en zo ja, hoe is het klimaat in je nieuwe land je bevallen?

• Eric S'pore

Hoewel het klimaat volgens mij geen reden op zich kan zijn om te emigreren, ben ik het wel met je eens, dat een ander klimaat dan het Nederlandse, erg positief kan werken.

Mijn ervaring met het wonen in een tropisch klimaat (Singapore) is dat ik me er veel prettiger bij voel. Een tropische regenbui heb ik vele malen liever dan de eeuwige miezer in de koude in Nederland. Maar niet alleen de warmte, vooral het veel intensere licht doet het gemoed goed.

Ik ben nu toevallig een weekje terug op bezoek in Nederland, maar kijk met de 15 graden, grijze luchten en de regen al weer uit naar as weekend, wanneer ik weer thuis ben in Singapore.

groet,

Eric S'pore

• yvette

Wij zijn bezig met een emigratie naar Nieuw Zeeland, en het klimaat is uiteraard niet de reden waarvoor wij willen emigreren. Maar onze voorkeur om te wonen in Nieuw Zeeland is wel Northland (het warmste gedeelte van Nieuw Zeeland). Als je tenslotte naar de andere kant van de wereld wil verkassen en je kan kiezen dan ga je natuurlijk niet weer in de regen zitten.

groetjes, Omar

• TumTum

Wij wonen nu vier jaar in het uiterste zuiden van Frankrijk. Elk jaar lijkt de winter kouder en langer te worden en wordt het stookseizoen langer…..(klimaatveranderingen?!)

Tijd om op zoek te gaan naar een warmere plek. Zelfs als het in de tropen regent, dan regent het warm water : heerlijk!! Ik hoef heus niet elke dag een blauwe lucht en brandende zon, maar in elk geval NOOIT MEER dat gemiezer van Nederland (en dat geldt zowel het weer als het beleid van de huidige regering)

Hoe gaan mensen in NL in vredesnaam die voorgestelde volksverzekering ziektekosten ophoesten??????????

• khonkaen

ik woon ruim 12 jaar in thailand ..

om een aantal redenen, mooie natuur, goed voedsel , nauwelijks vervuilende industrie en geen belasting of sociale verzekeringen , bovendien is alles hier goedkoop….

en het warme weer krijg je er gratis bij..

willem,nederthai

• Stippel

O, jee, nou moet ik natuurlijk weer een negatief geluid laten horen. Bij voorbaat excuses!

Ik voel me in NL het beste als het zo rond de 20 graden is. Wij hebben 4 jaar gewoond op Aruba, waar het gemiddeld zo'n 30 graden is, dag en nacht, zomer en winter. Dat was voor mij echt 'n tikkie te veel: ik vond het klimaat heel vermoeiend. Lekker voor vakantie, maar niet als je ook nog iets productiefs wil doen.

MAAR: ik ken ook mensen zat die het klimaat daar zo lekker vinden dat ze nooit meer weg willen. En ik ken wel degeijk mensen die vanwege het klimaat geemigreerd zijn, die hebben dan vaak spierziektes of zenuwaandoeningen en zouden in NL in een rolstoel zitten, en kunnen op Aruba redelijk uit de voeten.

• Janneke

Hoi Omar,

Ik wil jullie niet ontmoedigen maar het regent wel tijdens de Northland winters en flinke buien ook. Niet weken achtereen grauw en grijs maar Juni, July en Augustus is het winter en dus: regentijd! ;)

Janneke

• Yvette

Hoi Janneke ook even bij de buren!

Tuurlijk weet ik dat het ook in Northland regend maar een regenperiode van 3 maanden is altijd korter dan een regen periode van 12 maanden.

En de temperatuur zal ook wel wat aangenamer zijn. Ik volg momenteel een beetje het weer in Nieuw Zeeland en dan met name Northland. Het is bij jullie nu zo goed als winter en bij ons zo goed als zomer maar het weer in Northland is gelijk aan dat hier in Nederland, regen met zo nu een dan een zonnetje en zo'n 17 graden. Jullie winter in Northland is te vergelijken met een slechte zomer in Nederland.

Tja als je het dan toch voor het kiezen hebt!

greetz, Omar

• L@ M@m@

Alsof het weer een reden is om te emigreren?????????

Alhoewel, ik geef grif toe dat zelfs het weer hier ten noorden van NY beter is dan in NL ookal zijn de winters hier strenger.

• Yvette

Het weer zou voor sommigen op medische gronden inderdaad een heel goede reden zijn om te emigreren.