Verhuizen naar San Francisco

• Le

Hallo,

Per 1 oktober gaan mijn vriend en ik verhuizen naar San Francisco! Hij wordt voor zijn werk (max 5 jaar) uitgezonden. Aangezien we niet getrouwd zijn, heb ik gehoord dat het erg moeilijk is voor mij om daar een baan te vinden. Heeft iemand tips voor mij wat ik daar zou kunnen doen? Of hoe ik dat het beste aan kan pakken?

Overige tips over SF zijn natuurlijk ook van harte welkom! We zijn druk huizen aan het zoeken, dus leuke buurten e.d. hoor ik ook graag.

Alvast bedankt en groetjes, Le

• Tom

Fantastische stad! Geniet er van! Ben er zelf een aantal jaren geleden veelvuldig geweest, en het heeft een hele goede herinnering achtergelaten

• Hans

Wanneer gaan jullie trouwen?

Als je nl. niet gaat trouwen kun je niet eens mee en hoef je je ook niet druk te maken over werk. Misschien eens verstandig om met het visa buro van je vriend te gaan praten en te horen wat wel en niet kan. Er zijn nl. maar een beperkt aantal visa waarbij de echtgenoot / echtgenote , dus niet vriend of vriendin, ook kan werken. Voor de rest is het gewoon thuis zitten.

Dus, eerst met het visum buro gaan praten, welk visum en kan ik dan wel werken en dan gaan trouwen of thuis blijven.

Sorry, maar het is niet anders.

• Maureen

Hoi Le,

Als je niet getrouwd bent, krijg je sowieso geen werkvergunning in de US. Je kunt een B1/B2 visum proberen te krijgen, dat had ik ook , die is maar 6 maanden geldig, dus dan moet je het land weer uit, (vakantie Nld?) en dan weer 6 maanden, hopelijk. Ik heb dit 2 jaar kunnen doen, wij zijn ook niet getrouwd, maar verwacht geen werk! Misschien kun je een cursus gaan beginnen? Succes en SF is een hele leuke stad.

Groetjes, Maureen