emigreren naar Zuid-Afrika

• Ingeborg Schotting

Hallo,

Wie kan mij de nodige informatie verstrekken over koophuizen in Zuid-Afrika.

Binnen een jaar wil ik gaan emigreren naar Zuid-Afrika en ben dus op zoek naar een pand in een veilige omgeving.

Hierbij gaan mijn gedachte uit naar bv.de Hibiscuskust.(Southbroom,Scottburgh, of plaatsen rond het Midmarmeer zoals Rourkesdrift)

Helaas kan ik geen (vooral betrouwbare) makelaars via internet vinden met kooppanden in deze streek.

Het mag ook een pand zijn binnen of in de nabijheid van een natuurpark zoals bv. het Krugerpark.

Via Vitaya heb ik al enige informatie tot me kunnen nemen, die zeker mijn interesse hebben gewekt.

Graag zou ik in contact komen met mensen die daar woonachtig zijn geweest of er momenteel nog woonachtig zijn.

Mijn plannen zijn om niet alleen daar te gaan wonen maar er ook een B&B te gaan starten.

Dus het moet ook een aantrekkelijke omgeving zijn voor toeristen denk hierbij aan natuur, cultuur, en op sportief gebied bv. een golfterrein etc.

Iedere informatie stel ik zeer op prijs.

Is er bv. een Zuid-Afrika forum???

Vast bedankt voor uw respons!

Ingeborg

• Fritsie

Kijk eens op affidata.com. Succes

• Ingeborg Schotting

Helaas Fritsie daar is niets in te vinden.

Toch bedankt voor je reactie.

• Tom

zuidafrika.startpagina.nl daar vind je een forum waar dit soort vragen veelvuldig worden gesteld en beantwoord. De grootste makelaar in ZA is Pam Golding, maar het zoeken van een ‘betrouwbare’ ‘makelaar’ is in ZA een heidens karwei. Ik zou je aanraden op zoek te gaan naar Nederlanders die in de buurt wonen waar jij wilt gaat zitten en via hen aan goede makelaars te komen, want makelaars in ZA staan bekend als de grootste achterbakse boeven die er zijn, het draait alleen maar om geld geld en nogeens geld. Ze naaien je waar je bij staat. Sorry voor het taalgebruik, maar ik kan je niet genoeg waarschuwen. Zet bijvoorbeeld nooit een handtekening onder wat voor soort papiertje bij een makelaar dan ook, behalve als je natuurlijk een huis gaat kopen via ze. Een handtekening kan namelijk betekenen dat je ze commissie moet betalen, ook al koop je helemaal niet via hen.

Succes, Tom

• Hans

Kijk eens op www.remax.com en ga naar zuid afrika. Als je iets kunt vinden daar of een kantoor in de buurt waar je wilt wonen kan ik je misschien al van hier behulpzaam zijn. Zelf zit ik bij remax in Nederland en we werken veel onderling samen, ik zelf vaak met Nederlanders die een huis of bedrijf zoeken in de VS.

• NC

Ik ben afgelopen zomer in Zuid-Afrika geweest en ik ben helemaal om.

Als je soms nog hulp zoekt, voor je B&B, mijn e-mail adres is carels5@zonnet.nl.

groetjes,

Nancy