wie helpt me ?

• theemuts

Hallo allemaal

Wie kan mij helpen?

Ik wil graag terug keren naar NL en zoek daarom een woning

Nu woonachtig in dtsl en door omstandigheden kan ik hier niet blijven

Hoe kan ik dit aanpakken? heb me al in geschreven op woningnet.nl maar vrees het ergste

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!!!!

• Iris

Je vraag zou makkelijker te beantwoorden zijn als je aangeeft waar je wilt gaan wonen.

In elke regio zijn bemiddelaars die huurhuizen van particulieren aanbieden. Dit is natuurlijk wel veel duurder dan een sociale woning. Er is een startpagina over woning huren en daar vindt je er een aantal. Ik zou gewoon eens op Google zoeken en bekijk ook Marktplaats eens. Succes.

• theemuts

Hoi Iris

Dank je wel voor je reactie op de 1e plaats

Ik merk dat er niet of bijna niet gereageerd wordt op dit prikbord vandaar ik blij ben toch iets te horen

Wat toevoegende info: Het is mij om het even waar ik kom te wonen, als ik eenmaal weer terug ben kan ik altyd verder kijken als het me niet bevalt

Ik heb meerdere verzoeken gedaan om terug te kunnen keren naar NL maar nul op rekest

Inschrijvingen waar je je maar kan bedenken geprobeerd maar geen NL adres aanwezig dus ik kan het schudden

Helaas is Vastgoed geen optie voor mij door te laag inkomen en opgroeiende kinderen

Ik heb bij de ambassade te Berlijn ook een verzoek gedaan voor hulp

Geen enkele reactie terug

Ik ben boos en verdrietig en bovendien gefrustreerd dat ik van kastje naar de muur wordt gestuurd

Mensen nemen zelfs geen tyd meer om in elkaar te verdiepen

Ik kreeg een mailtje terug van een instantie waar ik mijn situatie had uitgelegd en verwees mij desondanks door naar particuliere makelaars

Ik ben NL staatsburger en het kan toch niet zo zijn dat er geen hulp voor mij en mijn kinderen is??????

Vandaar mijn topic ….

gr theemutsje

• Alice

Hoi

Tuurlijk kun je altijd terugkomen, heb je geen kennis, familie of vrienden waar je (even tijdelijk) terecht kan?

Dan vanuit die plaats naar de gemeente en hulp vragen, ik neem aan de je met alleen een huis er nog niet bent?

Je zal toch enige vorm van hulp nodig hebben al is het maar de eerste tijd tot je je leven weer op de rit hebt staan.

En anders ga je op de stoep van het gemeentehuis zitten en dwing je hulp af, ok dat is gekheid maar ik snap je frustratie wel.

Ik hoop de je succes hebt en DE oplossing vindt

• theemuts

was het maar zo simpel Alice

Ik ben al weken aan het rondvragen wie mj kan helpen

Maar niemand die het weet

Ik heb wel familie maar bestaat uit 5 mensen en die proberen ook wat ze kunnen

maar lopen ook overal tegen aan

Door huwelijk zijn mijn contacten onwillig verbroken dus geen kennissen

ik voel me echt heel alleen en in de kou

De woning waar ik nu in zit is maar van tijdelijke aard en wordt hier binnenkort uit gezet

ja ook ik vraag me steeds af hoe het mogelijk is dat ik er nu zo voor sta

Dank je wel voor je reactie Alice ik vind het top !

• mar

Tja ik weet hoe het is want heb dit van dichtbij meegemaakt (goede vriendin). Helaas doet de Nederlandse staat niets en het enige wat je kunt doen is bij een opvangtehuis melden dat heeft iemand gedaan die ik ken. Uiteindelijk is alles goedgekomen. Ik hoop dat jij ook dit geluk zal hebben want ik weet dat het erg moeilijk voor jou en je kinderen moet zijn. veel sterkte en succes!

• Ozzie

Hoi Theemuts

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar je kunt een appartement huren in Lelystad waar je zo terecht kunt. Het kost 38 euro per nacht en je krijgt korting als je lang verblijft. Het wordt verhuurt door een echtpaar in Lelystad wat eigenlijk een uit de hand gelopen hobby is. Het stond in de Dutch Courier die in Australie te koop is.

Laat maar weten als je meer informatie wil.

• mr.nobody

hi mevr theemuts,zou als ik al deze post leest , nogal in de put? waarom schrijf je jezelf niet in bij je familie, dan heb je alvast een adres in holland, en dan bij lokale huizen bezitters vragen of je wat kunt huren en je kunt jezelf dan ook inschrijven voor socialebijstand in de gemeente waar je zit.je heb meen ik aan nog steeds een sofi no ? dat moet je wel hebben,wil je gaan werken of ???? je moet indeze wel gericht bezig zijn en niet van de hak op de tak gaan springen, dan wordt je gek. ga ander naar een rechtswinkel in de gemeente van je familie en die moeten je verder kunnen helpen.veel sterkte en laat je niet ontmoedigen vr groet Mr.nobody( de zon gaat wel weer voor je schijnen op een dag geloof me)theemuts schreef:

>

> Hallo allemaal

>

> Wie kan mij helpen?

> Ik wil graag terug keren naar NL en zoek daarom een woning

> Nu woonachtig in dtsl en door omstandigheden kan ik hier niet

> blijven

> Hoe kan ik dit aanpakken? heb me al in geschreven op

> woningnet.nl maar vrees het ergste

> Kan iemand mij op weg helpen?

>

> Alvast bedankt!!!!

• theemuts

Het verwarmt me werkelijk dat er toch nog mensen zijn die mij een hart onder de riem willen steken

DANK JULLIE WEL!!!

Ik wil mijn hoofd niet laten hangen….het is idd niet makkelijk voor mijn kids

Ik ben volwassen en kan er wat beter tegen alleen mijn kids tja wat kan ik zeggen??

Helaas is er geen mogelijkheid om mij in te schrijven bij familie dan was het enigzins overzichtelijk geweest maar die vlag gaat voor mij helaas niet op

Terwijl ik gverdee een nederlands staatsburger ben…..

Ik waardeer de tips en hoop dan ook dat er gewoon tips blijven binnen komen

Ik heb meerdere gemeentes gebeld en gemaild maar niet 1 kon iets zinnigs zeggen

Dat het zonnetje weer gaat schijnen??? Ik ga maar weer es mailen met verschillende instanties

Dank jullie wel lieve mensen doet me goed !!!

greetzzz een muts

• theemuts

40 euries per nacht is per maand zo'n 1200 euries per 4 weken !!! dat kan ik niet betalen mijn beste ozzie ben alleenstaande moeder met 2 opgroeiende meiden

thanxx