ik denk dat TumTum juist wil voorkomen dat hij ERGENS belasting moet betalen of heb ik het mis? In de meeste landen ben je volgens mij vrijgesteld van het betalen van belastingen als je er minder dan 180 dagen per jaar woont, alleen ben je dan denk ik wel verplicht om belasting te betalen in NL maar dat weet ik niet zeker, want dan weet ik het wel. Je gaat in 3 landen zitten, nergens dus 180 dagen overal geld verdienen en nergens belasting betalen (althans als je een eigen bedrijf hebt, omdat de werkgever het geld inhoudt op je salaris).
Wie weet hoe dit precies in elkaar zit?
Ik weet van 1 persoon hier in Zuid-Afrika die werkt een half jaar hier in Zuid-Afrika het andere helft van het jaar in Zuid-Amerika, verdient zijn geld via handel van grondstoffen op het internet en betaalt nergens belasting. Het zal we niet legaal zijn, maar wie pakt je? Vooral als je je uitschrijft uit het land waar je eerst woonde en niet HOEFT in te schrijven waar je naar toe gaat (bijvoorbeeld ZA, hier kun je je niet bij de gemeente inschrijven zoals in NL). Niemand weet dan waar je zit, je houdt een bankrekening aan in een derde land en voila!
Of vergeet ik iets?