Nederlandse gastvrijheid gezocht!

• Thea van Dijk

Voor mijn onlangs gestarte onderneming, een stage-vakantiewerk bemiddelingsbureau genaamd Going-Dutch, zoek ik avontuurlijke Nederlanders die in het buitenland een eigen bedrijf gestart zijn. Dit bedrijf mag van alles zijn; een boederij, een winkel, restaurant, hotel, camping, pretpark, een schapenfarm, noem maar op! Zolang er maar genoeg werk te doen is voor een Nederlandse student/schoolverlater die graag in het buitenland bij een Nederlands gastgezin wil stagelopen óf vakantiewerk wil doen! De formule is dat het gastgezin voor (goede!) kost en inwoning én begeleiding zorgt en de student/schoolverlater in ruil hiervoor meehelpt op het bedrijf terwijl hij de kans krijgt diverse nieuwe werkervaringen op te doen én de kans krijgt het land, nieuwe sociale kontakten op te doen, andere gewoonten en nieuwe cultuur kan ontdekken! Behalve kost en inwoning is het gastbedrijf uiteraard vrij de student/vakantiewerker een finacieele vergoeding te geven voor diens/haar verrichte werkzaamheden. Primair staan echter het gratis verblijf in het buitenland bij een Nederlands gezin en de werkervaring centraal.

Ik heb inmiddels al aardig wat enthousiaste, hulpvaardige (én economische!)Nederlanders bereid gevonden gastbedrijf te zijn, zoals aan de Oostkust van Canada, in Finland en Noorwegen maar ik zoek er nog véél meer! Heel graag zou ik in kontakt komen met Nederlanders in Engeland, Belgie, Duitsland(om de reiskosten vanuit Nederland te beperken voor de student!) maar uiteraard ook in andere landen die het idee achter Going-Dutch aanpreken. Ik hoor/lees graag jullie reaktie! Met vriendelijke groet,

Thea van Dijk

Going-Dutch

• monique

Hallo Thea,

Ook al zo'n ondernemend tiepje, leuk en doordacht idee.

Ik kan niet voor iedereen spreken maar voor ons hier in Ontario zou het perfect zijn om een nederlandse student hier te hebben.

Ikzelf heb hier ook aan gedacht maar dan meer om bij familie en vrienden en kennissen te gaan zoeken voor een spontane student die in de zomer zou willen bijwerken in ruil voor kost en inwoning (en inderdaad een zakcentje zou gewenst zijn)

Om hier aan personeel te komen is een crime,natuurlijk niet in alle andere landen maar wel hier in dit gebied waar wij wonen.

Inmiddels al diverse studenten gehad, maar nooit eentje die zelf initiatief neemt.

Nou hebben wij niet zo'n heel ingewikkeld bedrijf maar de zomermaanden zijn een totale gekte en een extra mannetje of vrouwtje bij de benzine pomp is dan echt nodig.

Maar niet iedere student is geschikt voor elk werk, ik zelf zou erg blij zijn met een spontane student die niet bang is om hard te werken en ergklant gericht is ingesteld.

Ben benieuwd hoe je bedrijfje werkt, is jouw taak het onderhandelen of is het een soort uitzendburo achtig iets.

Op zich het student exchange program is niet nieuw, maar misschien is jouw versie anders.

Hoop dat dit genoeg informatie is, zo niet…..hoor ik het wel.

Succes met je onderneming,

Groetjes

Monique

• annette Sluiter

Hallo Thea,

Zou je eens contact met ons op willen nemen?

Ik geeft je even onze website: www.canadaimmigrationjobs.com

Misschien dat je hier en daar kunnen helpen.

Hartelijke groet,

Annette Sluiter

• Ann

Hoi Thea,

Hoe worden de visa geregeld?

Groetjes,

Ann

• Henk.

Nederlanders en “gastvrijheid”????

hahahahahahahahahah

sorry maar da's net zoiets als vissen gaan zoeken die kunnen aurorijden.

misschien wat overdreven…maar NL staat NIET echt bekend om zijn gastvrijheid!!

wat een bak.

Henk.

• Rock Valley

Hallo,

Alhoewel dit een hele oude thread is, wil ik toch graag ons bij deze aanmelden.

Wij hebbben een gezellig, goedlopend backpackers pension in Cappadocie, Turkije en zijn op zoek naar jongeren die ons willen helpen in het zomerseizoen.

De werkzaamheden bestaan uit helpen bij het ontbijt en schoonmaken van de kamers. De gemiddelde werktijd is ongeveer 3-4 uur per dag dus je hebt voldoende tijd om te genieten van ons zwembad en van de schitterende omgeving.

Wij bieden geen enorme salarissen maar wel kost en inwoning. Je moet het niet zien als een echte baan maar als een werkvakantie waarbij je de kans hebt om veel nieuwe mensen te leren kennen.

Als het je leuk lijkt, kun je contact opnemen via onze website www.rockvalleycappadocia.com .

Hopelijk tot ziens,

Miriam