Zoek een bedrijf

• Oscar

Hoi,

Ik denk er al een tijd aan om een bedrijfje te kopen in Frankrijk, Spanje of Portugal. Ik dacht dan aan een klein hotel, B&B, camping of iets waar ik nog tegen aan loop. Om er nou maar luk raak heen te gaan vind ik ook weer zo wat. Zijn er sites over?

Het hoeft van mij niet zo BBC-achtig (hoe heet dat programma ook alweer??) waar ze met 2000 euro op zak zonder kennis van de taal een hele bouwval opkallefateren. Ik heb er al wat geld voor gespaard plus nog de overwaarde van mijn huis. Kleine spelingsruimte heb ik dus wel. Ik ben wel van plan om als ik iets op het oog heb intensief taallessen te nemen zodat ik overal over mee kan praten als ik me ergens ga vestigen.

Al het advies is welkom. Bedankt. Oscar

• Hans

Wij bieden wel zulke bedrijven aan in de VS, ik zou eens kunnen kijken of er collega's zijn die ook dit soort bedrijven in hun bestand hebben in de door je aangegeven landen. Laat me maar weten dan stuur ik je wel een PM.

• Ruud

Als ik vragen mag: Als je zo'n bedrijf in de VS overneemt, krijg dan ook toestemming om te emigreren?

• Hans

Afhankelijk van het bedrijf, ja. Je kunt dan een E2 visum aanvragen.

Zal ik meteen hier de basis eisen van neerleggen, anders vraag je die toch ;-)

1) De investering moet minimaal $ 100.000 of meer zijn.

2) Het bedrijf moet voldoende inkomen genereren, daarbij moet je denken aan $40.000 tot $ 50.000 of meer.

3) Het bedrijf moet werkgelegenheid bieden aan een aantal Amerikanen, hierbij moet je denken aan 2 of 3 (of meer), waarbij pt of ft niet zovan belang is.

Het komt dus eigenlijk neer op het feit of je voldoende geld hebt om te kunnen investeren in een bedrijf waarbij je werkgelegenheid biedt aan Amerikanen en voldoende geld kunt verdienen voor jezelf. Het soort bedrijf is niet van belang, als je maar aan de eisen voldoet. Een E2 is 5 jaar geldig, (soms 2 maar dat hebben wij nog niet meegemaakt, is afhankelijk van het bedrijf en investering) maar kan zolang het bedrijf voldoet aan de visum eisen oneindig verlengd worden met 5 jaar.

• Ruud

“krijg je” dus

• Hans

Sorry, te voorbarig. Ging ervan uit dat je er iets over wilde weten, anders heeft het nl. geen reden om te vragen.

• Ruud

Wat is er afhankelijk van het bedrijf Hans? Soort bedrijf?

1. Investering ok.

2. Begrijp ik

3. Ook te begrijpen

Waar kan ik verdere informatie vinden?

Ben nu druk met Nieuw Zeeland.

Voorwaarden daar:

Iets opstarten exact gelijk aan wat je gedaan hebt. (Waarom exact?)

Werkgelegenheid bevorderen ( begrijp ik)

Moet een benefit for NZ in zitten, zoals export. Zo niet… forget it.

Daarnaast: de ambtenaar die moet goedkeuren bepaalt alles.

Wat houdt een E2 in?

Alvast bedankt voor je antwoord,

Ruud

• Ruud

Was het woordje “je” vergeten Hans:)

• Hans

Ben nu druk met Nieuw Zeeland.

Voorwaarden daar:

Iets opstarten exact gelijk aan wat je gedaan hebt. (Waarom exact?)

Werkgelegenheid bevorderen ( begrijp ik)

Moet een benefit for NZ in zitten, zoals export. Zo niet… forget it.

Daarnaast: de ambtenaar die moet goedkeuren bepaalt alles.

Wat houdt een E2 in?

Hoi Ruud, ik kan je alleen maar een vergelijking geven met wat jij aangeeft en wat er in de VS geldt.

Exact gelijk, is in de VS niet nodig. Hebben onlangs nog een Lawn business verkocht aan een slager die tuinieren als hobby had. Je moet natuurlijk wel enige affinieit hebben anders kun je denk ik niet slagen.

Benefit, dat is in de VS de werkgelegenheid, iets anders kan ik er niet van maken. Of het moet zijn dat er geld binnen komt vanuit het buitenland tijdens de investering.

In principe is een ambtenaar degene die bepaald of je een visum krijgt, maar als je voldoet aan de eisen die ik gegeven heb dan is er in pincipe geen probleem. We hebben wel eens een afwijzing gehad bij een moeilijk geval, maar nadat de advocaat een babbeltje had gemaakt met het consulaat en er op gewezen had dat er voldaan werd aan de eisen werd het goedgekeurd.

En afhankelijk van het bedrijf, daar bedoel je waarschijnlijk mee een 2 of 5 jarig visa. Simpel gesteld, als het consulaat weing inzicht heeft in het bedrijf, bijv. omdat het een nieuwe opstart is, dan zouden ze kunnen beslissen dat het een 2 jarig visum wordt. Wij werken normaal met bestaande bedrijven waarvan er cijfers zijn zodat het geen probleem is om een 5 jarig visum te krijgen.

E2 is het soort visum, in dit geval een investeerders visum. Je kunt meer info vinden op http://www.pbbi.nl/Nederlands/FAQ.htm

Overigens was het niet de bedoeling om reclame te maken, ik wilde eigenlijk Oscar van dienst zijn.

• Ruud

Bedankt voor je antwoord Hans. Ga morgen even verder spitten. Reageer morgen nog wel een keer.

Groetjes,

Ruud