Successerie Geen Weg Terug [EO] zoekt aanstaande emigranten

• Kristel ter Beek

Beste lezer, staat u op het punt uw droom te gaan verwezenlijken door naar Australie te emigreren? Gaat u iets heel anders doen dan uw huidige werk in Nederland? Bent u kerkelijk en speelt geloof een rol in dit avontuur? Neem dan z.s.m. contact met ons op . Met een vriendelijke groet, De redactie van Geen Weg Terug.

• Pien

Waarom heeft de titel van deze serie zo'n negatieve klank?

Het klink zo beangstigend als of de wereld op houdt te bestaan zodra je NL verlaat…

• Theo Stiphout

Beste Kristel.

Indien mogelijk zou ik wat meer infomatie willen ontvangen over de mogelijkheid naar Austalie te emigreren en ook of het mogelijk is daar werk te vindn.

Ik ben kerkelijk ingesteld en geloof speelt inderdaad ook bij mij een grote rol.

Met vriendlijke groet,

Theo Stiphout.

Kristel ter Beek schreef:

>

> Beste lezer, staat u op het punt uw droom te gaan

> verwezenlijken door naar Australie te emigreren? Gaat u iets

> heel anders doen dan uw huidige werk in Nederland? Bent u

> kerkelijk en speelt geloof een rol in dit avontuur? Neem dan

> z.s.m. contact met ons op . Met een vriendelijke groet, De

> redactie van Geen Weg Terug.

• Alice

Hoi Theo,

Ze geven geen informatie over emigratie, maar willen het vertrek ed uit Nederland graag filmen.

Een van de vele programmamakers/tijdschriftenuitgevers die hier deelnemers zoeken.

Hoi Kristel,

Is dit onderwerp in Nederland nu nog niet uitgemolken?

Misschien eens een leuk idee om met emigranten te praten/filmen die al langer in het buiteland zitten ipv iedereen maar uit te zwaaien.

Mensen die gek worden van heimwee of juist niet, om het allemaal wat spannender uitdagender te maken.

Dat zwaaien op schiphol en het inladen van de container met de tekst Nederland is zooo druk moet onderhand voor de niet emigrerende Nederlanders erg saai geworden zijn.

• L@ M@m@

Dat zwaaien op schiphol is sowieso belachelijk…wij zijn ook niet uitgezwaaid, en ook niet verwelkomd…wat een onzin.Alleen voor die famillies die zogenaamd niet zonder elkaar kunnen…heimwee gevalletjes enzo.

• roy

Waarom specifiek Australie eigenlijk ?!

• Jan

Ja, ik, Canada. Geloof in mezelf. Is dat voldoende ?

• Jetje

Niet zo negatief. Ook wij zijn ons (nog steeds) aan het orienteren om weg te gaan uit NL. Maar één van de dingen die ons (nu) nog tegenhoudt is inderdaad de familie. Wij gaan heel close met elkaar om en dat kan in andermans ogen er ‘ziekelijk’ uitzien, maar wij voelen ons er erg prettig bij. Dus weet ik heel zeker dat wanneer we gaan, we echt wel heimwee krijgen, alleen hebben we dat er voor over. Eén van de dingen die we echt goed voor ons zelf moeten uitzoeken. Heimwee vind ik echt niet iets om voor te schamen, is voor mij een teken dat je het goed hebt met degene waar je van houdt.

• roy

• Stippel

Nou ja, als je klein grut met je meesleept krijg je toch wel wat scheve oogjes van de opa's en oma's. En daar kun je heel lacherig om doen, maar een beetje zielig is het natuurlijk wel. Aan de andere kant: bij onze ouders was het een goede motivatie om nou eindelijk maar eens wat meer van de wereld te gaan zien!

Maar inderdaad: ‘n zaaaaai onderwerp, snotter, snik. Die BBC-serie ’T Roer Om die de migranten dan ook in hun eerste jaar volgde vond ik wel heel leuk. Leuk leedvermaak en fijn als het die lui dan uiteindelijk toch lukte om een nieuw bestaan op te bouwen.