nederlandse makelaar in ontario

  • monique

    Hallo allemaal,

    Iedereen die deze website opzoekt heeft wel iets te maken met emigreren, plannen, dromen of daadwerkelijke stappen.

    Ik weet precies wat jullie doormaken, 5 jaar geleden hebben wij ons nederlandse bedrijf(je) verkocht en ons huis en zijn een jachthaven in Ontario begonnen.

    Vreselijk spannend allemaal om met gezin zo'n stap te ondernemen.

    Vanuit nederland hebben wij dit bedrijf gekocht en je staat wel even met je ogen te knipperen als je zo'n koopcontract in een vreemde taal onder ogen krijgt.

    De taal is niet zo'n groot probleem maar de Canadeze gewoonte's tijdens een koop/verkoop is wel een stuk anders dan dat je in nederland gaat verhuizen.

    Inmiddels zijn wij aardig gesetteld en hebben geen moment spijt gehad van onze stap.

    Aangezien ik tijdens de winter niet stil kan zitten ben ik aan het studeren geslagen, inmiddels gecertificeerd “makelaar” (Real Estate Sales Representative), Mocht er iemand van jullie plannen hebben om richting Muskoka Ontario (21/2 uur boven Toronto) te komen voor een nieuwe toekomst prive of als bedrijf dan it's be my pleasure to help you further.

    Muskoka kan je vergelijken met De Veluwe in Nederland, erg toeristisch en voor vele Torontians een vlucht uit de stad.

    Wij stonden er versteld van hoeveel nederlanders ons al voor waren gegaan, bijna allemaal zitten ze in het toeristen gebeuren, campground/motels/resorts enz.

    Veel succes allemaal met jullie plannen, aarzel niet om informatie te vragen.

    Groetjes

    Monique Heemskerk (Real Estate Agent @ Homelife Muskoka

    monique@homelifemuskoka.com

  • Alice

    Dit is geen hulp aanbieden dit is gewoon reclame maken voor jezelf.

  • monique

    Alice dat heb je verkeerd, ik heb nergens vermeld dat ik ergens geld voor vraag, informatie is namelijk hartstikke gratis.

    Als je in het zelfde schuitje zit als dat wij zaten dan zou je willen dat er ergens iemand was die je wat meer weg wijs kan maken.

    Beetje moeilijk ook he ?, als je aan de andere kant van de oceaan zit en je vraagt geld.

    Maar misschien heb ik het verkeerd en is er niemand meer (in nederland) die gelooft dat informatie gratis kan zijn.

    Have a nice day

  • Alice

    Hoi Monique,

    Ten eerste zit ik ook in Canada, en weet ik precies hoe een makelaar zijn geld verdiend.

    En nee je vraagt nergens geld voor, dat hoeft ook niet want dan zou je als Canadese makelaar een uitzondering zijn die werken altijd gratis voor de aankopende partij.

    (voor diegene die het niet weten, de provisie tussen makelaars wordt verdeeld en de verkopende partij betaald die provicie

    Heel aardig hoor dat je hier je diensten aanbied, en inderdaad voor vele zal het handig zijn dat je de Nederlandse en Engelse taal volledig beheerst.

    Je werkt gewoon voor je geld en verdien zoveel geld als je wilt, maar ga niet de heilige madonna hier uithangen.

  • monique

    OK Alice, that's your point of view.

    Ik zelf zie het niet zo, ja inderdaad word de commissie verdeeld tussen de verkopende en de kopende partij, maar zolang er geen contracten getekend zijn wie zich aansluit bij een buyer agency or listing agency is informatie nog steeds gewoon een dienst die gratis is.

    Je kan ook bij een bank terecht voor gratis informatie, alleen als je je op een gegeven moment aanmeld voor een rekening of lening word er iemand beter van.

    Ik zelf zou blij zijn als ik iemand kon bellen die in diverse talen lands gewoonte's kon uitleggen.

    Ik hoop dat we het hierbij kunnen laten, laat ieder voor zich uitpuzzelen of hij ja of nee ergens gebruik van wilt maken.

    Have fun.

    Monique

  • Alice

    zoals je wilt

  • L@ M@m@

    Gratis informatie…jahaaaaa, daar word je hier in NY ook mee doodgegooid.Om daarna tot in de eeuwigheid post en spam te krijgen of je nog interesse hebt, enz…

    Je bent geen liefdadigheids instelling daarom gelooft niemand je.

  • Thea van Dijk

    Beste Monique(Makelaar in Ontario), ik heb een berichtje gemaakt op dit prikbord op 23/5 en kan daarbij jouw hulp best gebruiken! Zou je het eens willen lezen en erop willen reageren? Bij voorbaat dank!

    Thea