Hallo allemaal,
Iedereen die deze website opzoekt heeft wel iets te maken met emigreren, plannen, dromen of daadwerkelijke stappen.
Ik weet precies wat jullie doormaken, 5 jaar geleden hebben wij ons nederlandse bedrijf(je) verkocht en ons huis en zijn een jachthaven in Ontario begonnen.
Vreselijk spannend allemaal om met gezin zo'n stap te ondernemen.
Vanuit nederland hebben wij dit bedrijf gekocht en je staat wel even met je ogen te knipperen als je zo'n koopcontract in een vreemde taal onder ogen krijgt.
De taal is niet zo'n groot probleem maar de Canadeze gewoonte's tijdens een koop/verkoop is wel een stuk anders dan dat je in nederland gaat verhuizen.
Inmiddels zijn wij aardig gesetteld en hebben geen moment spijt gehad van onze stap.
Aangezien ik tijdens de winter niet stil kan zitten ben ik aan het studeren geslagen, inmiddels gecertificeerd “makelaar” (Real Estate Sales Representative), Mocht er iemand van jullie plannen hebben om richting Muskoka Ontario (21/2 uur boven Toronto) te komen voor een nieuwe toekomst prive of als bedrijf dan it's be my pleasure to help you further.
Muskoka kan je vergelijken met De Veluwe in Nederland, erg toeristisch en voor vele Torontians een vlucht uit de stad.
Wij stonden er versteld van hoeveel nederlanders ons al voor waren gegaan, bijna allemaal zitten ze in het toeristen gebeuren, campground/motels/resorts enz.
Veel succes allemaal met jullie plannen, aarzel niet om informatie te vragen.
Groetjes
Monique Heemskerk (Real Estate Agent @ Homelife Muskoka
monique@homelifemuskoka.com