honduras info

• ras

Na omzwervingen in Mexico, Thailand, Costa rica, Canada en Brazilie, hebben wij viavia zeer goede berichten gehoord over Honduras, er is weinig info op het net over emigratie Honduras, of ik weet het niet goed te vinden. zijn/is er info of weet iemand wat er nodig is voor emigratie naar Honduras, carib.kant., alvast bedankt.

• JR

Kan zelf ook niets vinden over emigratie naar Honduras.

Ik heb sinds een half jaar een Hondurese vriendin.Wat de toekomst zal

brengen weten we niet. In Nederland, dan wel in Honduras gaan wonen.

Ben er inmiddels 1 keer geweest en ga in oktober weer.

Het leven is er goedkoop. Een leuke bungalow kost er zo rond de

15.000 euro. Toch interessant om te overwegen. Maar wat voor werk

moet je er gaan doen?

Wat zijn die goede berichten overigens en van wie heb je die?

• Henk.

Tsja daar gaan we weer……

“het leven is er goedkoop”…..voor wie???

Voor jou met je NL inkomen????

Of voor een gemid. Hondurese bananenplukker die 400 lempiras per maand verdiend???

;-)

Henk.

• Joyce

Misschien heb je wat aan onderstaande sites…. (overigens is het voor ons goedkoop maar voor de lokale bevolking niet zo hoor!)

http://www.escapeartist.com/honduras/honduras.htm

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1562613391/leavingamericareA/102-9355555-4868959

• stefan

Als je er geen familie hebt is het misschien ietsje moeilijker om naar Honduras te emigreren.

Een kennis van me woont er al meerdere jaren.

In het begin ga je gewoon om de 3 maanden even het land uit om vervolgens een stempel bij de grenspost te bemachtigen en je kunt weer 3 maanden zonder problemen in Honduras rondhangen.

Dit heeft hij enkele jaren uit kunnen houden.

Maar als dit veel langer duurt kunnen ze hier moeilijk over doen.

Als je een partner uit Honduras hebt waarmee je getrouwd bent dan zul je weinig problemen tegenkomen.

Waarom wil je emigreren naar Honduras eigenlijk?

• Hans

Wat jij dus bedoelt is een soort “visa-Run”…..hiermee kun je dat misschien een jaar of 2-3 doen.

Als je daar echter wilt blijven wonen…of een eigen bedrijfje wilt starten moet je een permanente verblijfsvergunning hebben.

Mocht je ooit je NL paspoort verliezen (of dat het gestolen wordt) heb je dus een MEGA probleem!!! Verder is het zo dat je al die tijd ingeschreven moet staan in NL…..dus hoe je dat wilt verkopen aan de belsatingdienst weet ik niet.

Verder weet ik niet hoe corrupt of omvangrijk de Hondurese papierwinkel is…maar kan me voorstellen dat die groot is;-)

Tuurlijk is het leven “goedkoop”als je dat gaat berekenen met je salaris uit Holland.

Maar hoe zit dat als je maar 200 euro per maand verdiend?????;-)

Verder weet ik alleen van Honduras dat het aantal aids patieneten er vrij hoog is…vooral in San Pedro Sula en aan de carib. Kust.

Het is volgens mij na haiti het armste land van het westelijk halfrond.

succes.

Hans

• stefan

Een jaartje of 2-3 ja dat lukt nog wel.

Als je met een partner van daar trouwt dan kun je zo je permanente verblijfsvergunning aanvragen.

Beetje schuiven met wat geld onder de toonbank enzo….alhoewel dat ook steeds minder lukt.

Arm is het zeker, ik kom er regelmatig.

Het verschil tussen arm en rijk is erg groot.

En als blanke buitenlander zomaar wat rondlopen kan op sommige plaatsen gevaarlijk zijn.

Maar als je een beetje uitkijkt dan loop je niet zo'n groot risico.

Je moet ook wat geluk hebben maarja dat is hier in Nederland net zo goed, de kranten staan er bol van.

Als je je woning al geheel afbetaald hebt en verder dus geen hypotheek of shulden hebt dan kun je van 200 euro makkelijk in je eentje rond komen daar.

Geen overweldigende luxe natuurlijk maar je zult zeker geen honger lijden.

Als je gewend bent met je dikke kont dat alles voor het grijpen is dan zul je er nooit je draai kunnen vinden haha.

Het klinkt allemaal mooi om in een lekker warm land te gaan wonen.

Als je een uitkering of pensioen hebt ja dan is het misschien mooi maar vind er maar eens werk wat goed betaald….. veel succes!

De enigste manier om wat te verdienen is om voor jezelf te beginnen maar wat ga je dan doen?

Het is en blijft een risico, het kan goed uitpakken maar evengoed erg slecht.

Dus daarom, zorg voor een start kapitaaltje of regel eerst al de nodige dingen zoals woning inboedel etc.

Een start zonder schulden is in alle gavallen een stuk makkelijker.

• Hans

Nou Ik weet niet….200 euro per maand is wel ergggg weinig. je hebt dan uiteraard GEEN auto…geen internetaansluiting thuis…geen vaste telefoon…..en we zullen het maar niet hebben over een goeie ziektekostenverzekering!! lol…De inlanders leven natuurlijk met 8 of meer personen in een woning….en er komen dan ook meer inkomens samen…anders redden zij het dus ook niet. De families hebben vaak 3 of meer kinderen…niet zelden wonen Opa of Oma ook nog in huis.

Als je idd low profile blijft zal de criminaliteit wel meevallen. je mot natuurlijk niet 'savonds laat met je (nep) rolex gaan rondlopen of zo….LOL…

nee met 200 euro ga je het denk ik NIET redden per maand als Europeaan. Ik dacht toch meer aan 600 of zo…en dat is dan erg goedkoop als je het gaat vergelijken met NL. Wij kunnen niet leven zoals de Hondurezen dat doen. hetzelfde zie je in tal van ander landen ook.

het grote probleem is idd HOE daar geld te verdienen. Honduras heeft wel erg veel mooie vrouwen:-) Kan geen NL aan tippen dacht ik zo….Ik heb er veel in Panama en Costa Rica gezien die daar aan het werk waren…nee niet wat jullie denken…daar hebben ze Colombianen voor;-)

suerte

Hans.

• W

Honduras is zoals de rest van Latijns-Amerika: goedkoop voor de lokale bevolking maar zeker niet goedkoop voor Westerlingen: wil je internet-aansluiting, een goede ziektekostenverzekering (want je wilt immers niet naar een openbaar ziekenhuis waar je niet veilig bent of erg lang moet wachten), een auto en in een veilige buurt wonen, dan ben je hetzelfde als in NL kwijt. Honduras is daarnaast geen prettig land om in te wonen: de mara's zijn een gigantisch probleem, de vliegverbindingen met Europa zeer slecht en kostbaar (wat dat betreft is Costa Rica beter) en cultureel gezien is het een buitengewoon saai land.