Ervaring met RPL (ICT Consultant)?

  • Tamara Ivancic

    Bevinden ons op het ogenblik aan het begin van het mogelijk emigratieproces. Waar ik naar op zoek ben zijn ervaringen van mensen die ook als ICT Professional (nec) (ASCO 2231-79) middels Recognition of Prior learning (RPL) een skilled visa hebben gekregen.

    Ondanks alle info krijg ik geen goed beeld van hoe ‘objectief’ zo'n assesment is en hoeveel kans je uberhaupt maakt.

    Mijn facts: Ben universitair geschoold maar niet in IT. Beschik wel over 7 jr. ervaring als ICT Consultant met name op gebied van Service Mgt. en Project Mgt.

    Mijn enige kans is dus om via RPL te proberen aan de juiste punten te komen.

    Alle tips/ervaringen zijn welkom!!

    Alvast bedankt!

    groeten van Tamara

  • Kathleen

    Hai Tamara,

    Wij zitten met hetzelfde probleem en zijn nu begonnen aan een assesment via ACS (oftewel een RPL) Over het algemeen krijgen we bericht dat als je veel ervaring hebt, de kansen goed zijn. Ze kijken naar het niveau van jouw ervaring en bijscholingen (of deze overeenkomen met de Australische) en vooral naar je “ontwikkeling”, niet zo zeer hoeveel je hebt gedaan.

    Zijn jullie al in zee met een bureau o.i.d. Zij kunnen je alle info geven. Je kunt ook op de site kijken van A(ustralian) C(omputer) S(ociety)

    Good luck!

    Kathleen

  • Tamara Ivancic

    Hoi Kathleen,

    Dank voor je reactie! We overwegen inderdaad om met een bureau (Buysse of Jan Friar) in zee te gaan maar hebben nog geen definitieve selectie gemaakt.

    Zitten jullie wel bij een bureau en zo ja welke? Wat is jullie ervaring hiermee?

    Nog een ander evraag schiet me te binnen; wat wordt geaccepteerd als ‘bewijs’ dat er sprake is van een ontwikekling? Referenties van opdrachtgevers, cursussen?

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Dank alvast,

    Tamara