EMIGREREN NAAR NEDERLAND

• Raychelle

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over het naar nederland emigreren.

Want mijn vriend die in Spanje woont wilt naar nederland komen.

Alavast bedankt

• roy

.

• Ruud

Als wij ons vrij mogen vestigen in Spanje, waarom zou dat andersom niet kunnen?

Er is toch wel iets veranderd de laatste jaren?

• Niels

Voor EU-burgers moet het aanzienlijk makkelijker zijn om zich in Nederland te vestigen. Nederland kan dit niet zomaar weigeren, je vriend is vrij om hier werk te zoeken als EU-burger

• Kristian

zie http://www.immigratiedienst.nl

• vince

Inderdaad, als je vriend de Spaanse nationaliteit heeft valt hij onder het Shengen verdrag en kan hij vrij naar NL reizen, zich er vestigen en werk zoeken.

“Als EU/EER-onderdaan bent u niet verplicht om u bij aankomst in Nederland te melden bij de Vreemdelingenpolitie. (…) Als EU/EER-onderdaan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben om in Nederland te mogen zijn als u verblijft op grond van het EG-verdrag.”

• Emigrant

Volgens mij hebben Europeanen officieel recht om met behoud van een eventuele Spaanse uitkering hier 3 maanden naar werkt te zoeken. Als ze daarna niet kunnen bewijzen dat ze in hun levensonderhoud kunnen voorzien moeten ze weer terug.

Maar aangezien je vrij mag reizen kan iedereen natuurlijk gewoon hier ‘op vakantie’ werk gaan zoeken, en als het werk gevonden is de officieele kanalen volgen en netjes melden dat men naar Nederland verhuisd.

• jeannekoebar

Hoe dan alsje mijn neefje wil study en wonen in Nederland,Hij had cursus Nederlands taal in en hij gaat toets doen dus hij nu wachten sponsor van zijn tante maar het is omdat hij wens voor zelf wil gaat emegreren dus meskien iemand kan er is helpen /allen voor sponsor en verblijven .dus nu hij wachtte voor visa kregen omdat hij gaat zelf opbouwen leven voor toekomst , Ik wil geven dat sponsor en verblijven omdat ik woon kleine flat dus onmogelijk , maar ik zeg aan hem ya, omdat ik wil hij niet teleurgesteld ,maar echtlijk hij had voor onderhoud dat kregen van zijn ouders, en hij heef talent dj met diplomma en hij gaat study in medewerken bij hotel omdat hij had er study.

• pedro linan

mijn naam is linan

ik ben met een colombianse getrouwd en wil graag met haar en haar zoontje van 12 in nederland komen wonen

wat moet ik allemaal doen en waar moet ik zijn

• Niels

Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl

Of op ww.ind.nl