Roy,
Wat dacht je van de economie? Ik heb twee kinderen en die willen straks ook graag werken.
Bedrijven verdwijnen naar het oosten. Sinds de uitbreiding van Europa zijn daar meer dan voldoende goedkope arbeidskrachten te vinden. Daardoor zakt het gemiddelde inkomen hier ook. Zal niet lang meer duren dat hier Polen nog asperges komen steken. Binnenkort verbouwen ze die namelijk zelf. Kunnen we ze zo ophalen.
Elke werkdag krimpt er een bedrijf in met gedwongen ontslagen. Al twee jaar achter elkaar.
Veel bedrijven (V&D bijvoorbeeld) gooien oudere werknemers eruit, die vervangen worden door goedkope, op contract staande, jongere werknemers. Die krijgen driemaal een contract en gaan er dan ook weer uit.
Bedrijven met grote productie capaciteit en veel personeel gaan nog een stapje verder. Gaan naar China. Is goed voor de economie. Krijgen de Chinezen geld zodat ze hier producten kunnen kopen. We weten alleen nog niet welkeJ
Door de uitbreiding van Europa is er heel veel goedkope grond bijgekomen. Wat ze daar mee kunnen laat zich raden. Geld zit er zat in de pot gevuld door landen als Nederland. Bij ons mogen de koeien al niet meer naar buiten.
Ik mag dit jaar 35% meer energie kosten gaan betalen bij hetzelfde verbruik. WOZ waarde van mijn huis ook 35% hoger dit jaar. Het bedrijfsleven krimpt in, en de overheid dijt uit. Dat moet betaald worden door steeds minder burgers.
Randstad ’s ochtends en ’s avonds één groot parkeer terrein. Maar wel met een hele mooie laag asfalt op het wegdek.
Een deel van de bevolking is overgegaan tot het luid sprekend (schreeuwend) en armen zwaaiend communiceren.
Mensen die hun mening geven (politiek/creatief) moeten onderduiken en daarna dag en nacht met bodyguards over straat. Ze zijn blij dat ze nog leven. Een paar anderen niet meer.
Groetjes,
Ruud