Auto kopen

  • Corina

    Wij emigreren dit jaar naar Hongarije. Nu hebben we gehoord dat je daar eerst 2 jaar moet wonen voordat je een auto kan kopen en op je eigen naam kan laten registreren. We willen het liefst daar een (tweedehands) auto kopen, omdat het invoeren van onze huidige auto nogal veel geld kost en we dan ook nog eens 3 maanden zonder auto zitten.

    Wie weet daar meer over. (Ik denk dat ik alle sites wel zo'n beetje gehad heb, maar kan deze informatie nergens vinden.) Ook heb ik betreffende ambassades al gemaild. Daar is 1 keer op gereageerd en word ik doorverwezen naar internet-sites die ik al “tig” keer bekeken heb.

    Wie kan ons helpen aan deze informatie? Ik heb wel gezien dat Hongarije hier niet op voorkomt, maar ik neem de gok.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

    Corina

  • patricia

    Hoi,

    Ik weet niets van Hongarije maar wij waren ook aan het kijken om een auto mee te nemen. Voor Argentinie geldt het volgende: ik als niet-argentijnse en dus als immigrante mag een auto invoeren zonder belasting te betalen, dit kan alleen als ik met een tijdelijk visum die kant op ga en de auto met nederlands kenteken naar Argentinie gaat.

    Echter als de auto op nederlands kenteken blijft staan (tijdelijke verhuizing naar het buitenland), moet je wel in nederland wegbelasting en WA-verzekering blijven betalen en de auto moet APK-gekeurd zijn…..dat is dus niet zo handig voor Argentinie.

    Mijn vriend had de douane van Argentinie gebeld voor informatie………misschien is dat een optie????

    PS, ken je geen Hongaar/Hongaarse die je ermee kan helpen?

    Succes ermee.

    Patricia

  • Corina

    Hoi Patricia,

    Harstikke bedankt voor je reactie.

    Ik heb verschillende forums rondgekeken en vaak kom je heel nuttige dingen en tips tegen. Zo ook de vraag van de auto. In principe kan ik met een verblijfsvergunning gewoon een auto in Hongarije op mijn naam kopen. Dat is alweer een hele geruststelling want invoeren is heel duur.

    Groet,

    Corina