emigreren naar?????????

  • Monique

    Mijn man en ik willen graag emigreren.

    Maar wij blijven steeds hangen bij twee landen australie of USA.

    Wie kan mij goede tip geven die betrekking hebben op de woning markt, onderwijs en dergelijke.

    alvast bedankt.

    groet

  • Joke.

    Waarom ga je het niet ter plekke onderzoeken?

    Je besteed er twee vakanties aan en dan weet je beter of het land iets voor jou is, dan wanneer je op anderen af gaat.

    Joke.

  • Hans

    Wat ook van belang is dat je weet of je wel een visum zou kunnen krijgen voor een van de twee landen. Amerika is niet het eenvoudigste land om voor een visum in aanmerking te komen. Je zult dan eerst een aanbod voor een baan moeten hebben of anders een eigen bedrijf moeten beginnen.

  • Carina

    Weet je wel wat je jullie familie aandoet als je gaat emigreren? Denk daar ook eens aan.

  • Erika

    Wie zegt dat ze daar niet aan gedacht hebben??? Jij trekt zelf die conclusie.

    En natuurlijk zou de achterblijvende familie verdriet hebben maar met dat verdriet kunnen ze echt wel leven hoor! Je kunt op allerlei manieren zoveel contact hebben als je maar wil!

    Zou jij al je dromen laten varen omdat je er iemand verdriet mee doet? :-( Het zal wel egoistisch zijn maar ik niet! :-)

  • Hans

    Loze opmerking, misschien zijn die wel blij, misschien hebben ze zowiezo al ruzie met de familie omdat ze met elkaar getrouwd zijn tegen de wensen van alle familieleden in. Je kunt geen rekening houden met alles en iedereen en de wensen van je familie en vrienden. In eerste instantie gaat het erom dat je zelf gelukkig bent en als je dat om een of andere reden hier niet kunt vinden dan moet je het misschien ergens anders zoeken. Lekker in Nederland ongelukkig blijven zijn voor je familie, of dat een optie is.

  • Monique

    Carina, Ik kan voor mij zelf heel goed bepalen of wijj gaan emigreren ja of nee.

    Tuurlijk mijn Moeder staat niet te springen, maar ik ben volwassen en ik kan mijn eigen leven leiden op de manier zoals ik die wil.

    Dus hou liever je menig voor je, ik had ook niet gevraagd wat iemand er van vindt maar of iemand ook informatie heeft voor mij.

  • patricia

    wat doe je op dit forum als je blijkbaar tegen emigreren bent………familie en vrienden zijn vaak niet blij als je weggaat, maar ook zij zullen niet jou in alle beslissingen van hun leven betrekken.

    Uiteindelijk ben ik wel van mening dat je je eigen leven moet bepalen en je kan je niet laten leiden door meningen van andere mensen.

    En je moet oppassen met dit soort opmerkingen. Misschien heeft iemand hier inmiddels geen ouders meer en dus geen binding om te blijven.

    Iedereen heeft recht op zijn eigen leven en zijn eigen beslissingen, blijkbaar zal jij nooit weggaan maar anderen wel om wat voor reden dan ook.

    Ja mijn familie was ook niet blij en zijn nog steeds niet blij maar inmiddels begrijpen ze het wel een beetje en zien ze dat dit een mooie kans voor ons is. Hopelijk komen ze ons straks opzoeken en anders komen wij wel af te toe naar Nederland. Ik wist dat mijn ouders niet zouden staan te juichen, en dat zou ook niet zo best zijn.

  • La M@m@

    Vergeet amerika gerust…het is waarschijnlijk makkelijker ergens in europa te gaan wonen.

  • Syl

    En als er nou eens geen achterblijvende familie meer is? Wel oppassen met dit soort opmerkingen lijkt me!!!

    Daarbij neem je de stappen waarvan jij denkt dat ze goed zijn. De omgeving vind altijd heel veel, maar het gaat om jou. Je kunt het helaas niet iedereen naar de zin maken. Kan wel, maar dan gaat dit ten koste van jezelf.