emigrerende dieren

  • pinguinnepje

    Hoi hoi,

    wie heeft er ervaring met het meenemen van dieren naar het buitenland? Hond, kat, paard… Ook als het beestje al wat ouder is? Hoe reageren ze op zo'n verandering? Voelen ze zich wel prettig in een ander land, een warm klimaat?

    Ben benieuwd naar jullie ondervindingen.

    Groetjes van het pinguinnepje.

  • Joke.

    Ik heb een hond van Afrika meegenomen naar NL en na een jaar verder mee naar Noorwegen.

    Zij kende geen sneeuw of ijs.

    Nou was sneeuw geen probleem, maar dun ijs op een kanaal werd haar bijna fataal.

    Ze hield en houd van zwemmen.

    Maar hier is het water niet zo warm en inmiddels is ze 12 jaar.

    Toch duikt ze telkens weer het ijskoude fjordenwater in en is dan twee dagen van de kaart.

    Mijn ma heeft trouwens twee honden en twee katten meegenomen vanuit Afrika.

    Èèn hond is nog in leven, geen van de dieren heeft aanpassingsproblemen gahad.

    Maar ik kan me voorstellen dat omgekeerd lastiger is.

    Vooral als je een dier met veel haar meeneemt.

    Zorg wel dat je alle inentingen en gezondheidsverklaringen elk jaar bij houd.

    Giftige dieren in een warm land kunnen een probleem worden,……katten jagen op alles wat beweegt.

    Joke.

  • Emigratie Curacao

    Beste Pinguinnepje,

    Je kan de Emigratie Coach inschakelen om je te laten adviseren over deze zaken en alles wat te maken heeft met het emigreren naar Curacao.

    Wij onderscheiden ons in de persoonlijke begeleiding.

    Wij maken van te voren een assessment op basis van jouw wensen en specifieke behoeften.

    Groetjes,

    Emigratie Curaçao

    http://www.emigratie-curacao.com

  • La M@m@

    Wij hebben onze dieren (kat, 2 knaagdieren) gewoon meegenomen.Er was wel maar één maatschappij die ze vloog, en het kostte een fortuin, maar alles is heel soepel gegaan…om te wennen, en omdat wij het huis nog moesten inrichten hebben ze een maand in een pension gezeten.Geen enkel probleem.

  • Ferenc

    ik heb mijn hond meegenomen uit noorwegen naar nederland. Dat is allemaal best goed gegaan. Hoewel mijn hond kou gewend is en zelfs de nederlandse zomers erg warm vind. Het lijkt er op dat ze er nooit aan zal wennen, maar dat is natuurlijk geen reden om je hond weg te doen.

  • simone

    wij hebben onze 2 honden meegenomen naar australie. Geen enkel probleem, zelfs niet met de 6 weken quarantaine die ze moesten doorbrengen. Ze hebben geen enkel aanpassingsprobleem gehad en lijken volop te genieten hier.