studieschuld???

• david

Weet iemand misschien of na de emigratie, de studieschuld bij de IB-groep wordt kwijtgescholden??? Is dit alleen bij EU landen bijvoorbeeld??

gr David

• mil

haha.. nee.. zal lekker wezen.. maar nee. Dit gaat helaas gewoon door. Ikzelf had geen zin om iemand in NL te machtigen, en heb puur alleen voor deze reden mijn bankrekening in NL aangehouden. Zorg dat er net genoeg iedere keer opstaat, en dat gaat prima.

Krijg netjes een jaarlijks overzicht hierheen gestuurd vanuit Groningen (waar ze toch zaten??)

• Eric S'pore

Hoi David,

Is dit een motivatie voor evt. emigratie dan? ;-)

Gewoon afbetalen, precies zoals Mil aangeeft. Ook wanneer je geen bankrekening in Nederland zou houden, gewoon betalen uiteraard.

groet,

Eric S'pore

• Puk

david schreef:

>

>

> Weet iemand misschien of na de emigratie, de studieschuld bij

> de IB-groep wordt kwijtgescholden??? Is dit alleen bij EU

> landen bijvoorbeeld??

Nee, wordt niet kwijtgescholden, maar waarom zou je het afbetalen? IBG kan je toch niet meer achterhalen als je geen adresgegevens in NL achterlaat. Enige probleem is misschien als je terugkeert naar NL voor vakantie of familiebezoek ofzo, maar wie wil er heden ten dage nog naar NL, als er zat andere mooie, goedkope en veiligere plekken in de wereld zijn waar je op vakantie kunt en met je familie af kunt spreken.

• Erika

<< Nee, wordt niet kwijtgescholden, maar waarom zou je het afbetalen?>>

Ik denk omdat je er ook gebruik van het gemaakt, of misschien wel uit fatsoen! Maar ja niet iedereen is zo, toch Puk??!!

• rinaki

Laat ons er lekker voor op draaien,die hier nog wonen.jeetje wat een mentaliteit.maar goed dat je gaat emigreren.Zulke mensen kunnen we missen als kiespijn.

• Eric S'pore

Puk,

Realiseer je je dat je advies strafbaar is?

Nog afgezien van het feit dat je werkelijk een eerste klas loser bent door eerst netjes je hand op te houden voor een studiebeurs en op kosten van de gemeenschap je studie te volgen en wanneer je dan je GELEENDE geld terug moet betalen, je in de nacht verdwijnt?

Puk, ga ergens anders prikken, om te kotsen zo'n advies…

Eric S'pore

• tante Annie

Annie M.G. Schmidt draait zich vast in haar graf om bij het lezen van jouw bericht.

Kies alsjeblieft een naam die beter bij je past,

zoiets als Parasiet van de Samenleving of zo!

In ieder geval is duidelijk waarom je bent geëmigreerd

Shame on you!

• Eric S'pore

puk,

geef nu eens je ware naam hier weer en wees een vent: Ik zou er veel voor overhebben om je te laten opsporen door de IBG.

Zonder dollen, dit is strafbaar en ik zou het prima vinden wanneer Startpagina je IP adres doorgeeft aan de bevoegde instanties, zoals ook in de huisregels staat.

Wat een loser zeg… anoniem prikken en dan zo'n mentaliteit te berde brengen.

Je spoort niet goed jongen…

Eric S'pore.

• Eric S'pore

Tja Puk,

Vroeg of laat stoot je toch je hoofd:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=20&i=37381&t=37239

Je bent een immigration officer? Een ambtenaar die dus anderen beoordeelt of ze op grond van wettelijke regels al dan niet gerechtigd zijn toegang te krijgen tot Australie? Een man met normen en waarden naar ik mag aannemen, iemand die gerechtigheid hoog in het vaandel heeft?

Maar anderen beoordelen aan de grens bij Australie ligt je beter dan jezelf beoordelen voor je daden in Nederland begijp ik?

Ik speur verder, we ontmoeten elkaar nog wel ;-)

Eric S'pore