katten naar Indonesie mee

  • jose van doorn

    Wij gaan begin juli voor een jaar naar Indonesie en willen onze katten meenemen. Wie weet een goed bedrijf dat ervoor kan zorgen dat ze ‘levend’ aankomen in Manado (Sulawesi)?

  • patricia

    Ik heb op de emigratiebeurs een stand gezien over dierentransport.

    Kijk eens op www.dtciat.com……ik heb verder geen idee hoe ze zijn of zo…..

    volgens mij is het ook niet zo heel lastig om zelf te regelen.

  • jose van doorn

    dank voor je reactie. Die firma heb ik al benaderd, maar zij kwamen niet verder van Singapore….

  • Janneke

    Hoi Jose,

    Voor de verhuizing van onze kat naar NZ hebben wij gebruik gemaakt van Exel Live Animals Logistics, email Marc.verhaart@exel.com.

    Geen idee of ze ook transporten doen naar Indonesia, vragen dus maar.

    Daarnaast krijg je misschien ook te maken met import bepalingen zoals entingen en quarantaine. Het lijkt me zinvol om dat eerst uit te zoeken.

    Groetjes,

    Janneke

  • Iris

    Hoi Jose,

    Wij vertrekken deze zomer ook naar Indonesie. Wij liepen tegen dezelfde vraag aan en de infomatie die ik lees op diverse forums zijn niet echt optimistisch. Wij hebben daarom gekozen om voor onze oude kat een nieuw thuis in NL te zoeken. Ten eerste schijnt het enorm duur te zijn en daarnaast met je rekening houden dat niet overal in Indonesie katten zo welkom worden geheten. Als je maar een jaar gaat, kun je dan niet beter een oppas adres voor die periode zoeken?

    Op www.bali-information.com/expat_forum is hierover een keer een discussie geweest. Heb je al gekeken op www.expat.or.id?

    Succes,

    Iris