allimentatie en emigreren

  • ben13

    hoe zit het eigenlijk me de allimentatie betaling als je in een land zit waar je inkomen fors minder is als in nederland,en je kunt dan niet de nederlandse allimentatie betalen omdat je dan niks over houd voor jezelf!!!!!!!!!!graag serieuze reacties, bvdank.

  • Hans

    Dat is hetzelfde als je hier in nederland zou wonen en er is geen geld om een alimentatie te betalen omdat je bijv. in de bijstand zit. Lijkt me logisch.

    Wat er wettelijk is geregeld is een heel ander verhaal. Van een kale kip kun je geen veren plukken.

  • paul

    Volgens mij verplicht je je bij een echtscheidingsconvenant tot betaling van allimentatie voor een bepaald bedrag.

    Indien je naar een ander land verhuist waar de inkomens lager zijn, ben ik wel verplicht om het bedrag te betalen. Maar let wel : Sommige landen hebben een strikte valuta restrictie mbt uitvoer van geld naar een ander land, waardoor je aan de verplichting moeilijk kan voldoen.

    Je ex kan dan zorgen dat, je als je in Nl komt, bij de douane wordt opgepakt.

    Kortom overleg het eens met je ex en/of echtscheidingsadvocaat.

    Je kan ook misschien de alimentatie afkopen met een vast bedrag. Omdat alimentatie vervalt als je ex opnieuw trouwt, kan je afspreken om het bedrag te splitsen in een bedrag om de 3 jaar. Maar ja dan moet je over een vermogen beschikken of de overwaarde van je huis cashen of voordat je emigreet hier een lening afsluiten.

  • rinaki

    En dat is maar goed ook.Wou je ,je ex alleen laten opdraaien voor de zorg van de kinderen.En ga jij lekker emigregeren.Hopelijk kom je het land niet uit.Dit is geen optie om te emigregeren,dit is vluchten betaal lekker voor je kids.je hebt ze ook op de wereld geholpen.

  • khonkaen

    je kan proberen de allimentatie regeling te veranderen ..

    en eventueel allimentatie van je vrouw zien te krijgen…

    als er geen loonbeslag opgelegd kan worden, kan je stoppen met je betalingen ..

    willem

  • rinaki

    Ja natuurlijk.

  • Puk

    rinaki schreef:

    >

    > En dat is maar goed ook.Wou je ,je ex alleen laten opdraaien

    > voor de zorg van de kinderen.En ga jij lekker

    > emigregeren.Hopelijk kom je het land niet uit.Dit is geen

    > optie om te emigregeren,dit is vluchten betaal lekker voor je

    > kids.je hebt ze ook op de wereld geholpen.

    Zo hé, rinaki, wat reageer jij gefrustreerd!

    Misschien is die man er wel in geluisd. Heb je er wel eens bij stilgestaan dat er vrouwen zijn die condooms lek prikken om zo zwanger te worden terwijl hun man kindervrij wil blijven, in de hoop dat hij wel bijdraait als er eenmaal kinderen zijn. Zie voor meer informatie http://www.kindervrij.org

  • rinaki

    Nou,dat idee heb ik dus niet.Ik denk dat het allemaal bitter tegen valt,en de kids een hele hoop geld kosten,en er nu een goedkope manier voor te zoeken om daar van af te zijn Anders stel je dit soort vragen niet.Je zorgt gewoon voor je kids,waar ter wereld je ook woont..

  • Puk

    Hoe bedoel je “goedkope manier”??? Emigreren is echt niet goedkoop, hoor! Maar dat zul jij niet weten, want aan je IP adres te zien, zit jij nog in Nederland.

  • rinaki

    Dat klopt,dat ik in nederland zit.Ben in 1990 naar de antillen gegaan.In 2001 naar nederland.In 2003 naar de antillen en 2005 weer terug naar nederland.Dat heeft me behoorlijk geld gekost.Maar daar gaat het niet over.Hij wil gewoon onder zijn alementatie uit komen.Dat is wat ik zeg met een goedkope manier.Hij neemt zijn kinderen toch niet mee.Die blijven toch hier.De vraag was toch,hoe kan ik goedkoper zijn.Emigreren is niet goedkoop,daar weet ik alles van,maar daar gaat het bij deze persoon niet over.Hij wil gewoon van zijn maandelijkse betalingen af,en dat vind ik een kwalijke zaak.