emigratiebureaus

  • Eric S'pore

    Hoi allemaal,

    Uit eiegen ervaring en zonder aanziens des persoons, maar waarom gaat iedereen toch naar commerciele bureau's, wanneer de ambassades van betreffende landen (land waarheen je emigreert) in Nederland je aan gratis advies helpen, je hele documentenstroom met je invullen en dus het proces gratis begeleiden. Bovendien weten de ambassades als enigen wat er werkelijk speelt en van belang is.

    De commerciele bureau's hebben enkel en alleen een bestaansrecht omdat de emigrant in spe vaak vanuit zijn onwetendheid onzeker is en dus in zee gaat met de eerste de beste die zegt het wel te kunnen regelen.

    En alleen de immigratie dienst / customs van het land van emigratie weet werkelijk wat er wel en niet nodig is, die commerciele bureau's zijn nooit up to date en weten echt niet wat er speelt.

    groet,

    Eric S'pore

  • Rusty

    Hai Eric S'pore,

    Toch heb jij niet helemaal gelijk. Door die gratis telefoonlijntjes ed. zijn wij nu al sinds april 2000 bezig om een landed immigrant status te verkrijgen voor onze dochter die in '99 is geboren. Wij waren al Landed Imm. maar zij is tussendoor in Ned. geboren. Nu helpt de lokale burgemeester ons hier in Canada en hup de molen wordt eens goed in werking gesteld.

    Wijzelf hebben ons visum destijds ('95) door Buysse laten regelen, prima verlopen.

    Groetjes Rusty

  • Erik

    waarom alles zelf regelen? Ik had geen tijd (en zin) om alles uit te zoeken. Had me meer gekost dan de fee van Buysee.

    Als m'n auto kapot is ga ik er ook niet zelf aan sleutelen. Tuurlijk, alle info is verkrijgbaar en het zal best zelf lukken, maar het kost veel tijd en je moet maar afwachten wat het resultaat is.

    Groet,

    Erik

  • Hans

    Sorry Eric,

    Hoewel ik het vaak met je eens bent in dit geval dus absoluut niet. Het ging hier over de Amerikaanse ambasade, die geeft net zoveel medewerking als de Thaise regering met het uitleveren van gevangenen aan Nederland.

    Probeer ze eens te bellen, moet je eerst met je credit card Euro 15 betalen, anders wordt je niet eens te woord gestaan. Heb je wel eens gezien hoe groot de rijen zijn die nu al bij het consulaat staan van mensen voor een visum.

    De hele documenten stroom met je invullen en het hele proces dus gratis begeleiden, zal op sommige consulaten waarbij je ze graag in het land hebben misschien nog zijn, maar op de Amerikaanse beslist niet.

    Daarbij komt ook nog eens dat niet alle regels even duidelijk zijn, ook niet voor het personeel op het consulaat. Op het consulaat in Engeland worden sommige regels anders geïnterpreteerd dan op het consulaat in Nederland of in België. Klinkt misschien vreemd maar is wel zo.

    Vergeet niet, als je iemand treft die jou dossier onder zijn / haar beheer heeft en hij / zij is pas in dienst dan kunnen er nog wel eens dingen misgaan. Als je dan een goede visa advocaat hebt die kan dat dan vaak weer recht breien, moet je het zelf doen dan is het vaak einde verhaal.

    Het kost geld, een buro, maar als ik moest kiezen dan maakte ik er gebruik van. Maar wel een goede, eentje die ervaring heeft met het betreffende visum / land. En dan beland je dus in een discussie als dit ;-)

  • peggy

    Mensen, het is mij in elk geval volkomen duidelijk…

    Ik ga naar een advocaat die hier ervaring mee heeft, en die in het land van bestemming zit. Volgens mij maak ik dan de beste kans dat alles snel en goed gaat. Tzt zal ik op deze site mijn ervaringen zetten.

    groet en dank voor alle reacties!

    peggy

  • Jan

    Ben zelf bezig met mijn permanent residency in Zuid-Afrika. Ben het eerst via de officiele weg gaan doen, naar Home Affairs en daar dan geholpen worden. Niet dus, je krijgt een stapel formulieren in je hand gedrukt. En je moet alles maar even zelf uitzoeken en vooral ALLES aanleveren. En daar zit nu net het probleem, veel zaken moeten dus uit Nederland komen (geboorteakte, verklaring goed gedrag, etc). Had de moed al bijna opgegeven totdat ik in contact werd gebracht met een immigratiekantoor in Kaapstad. Voor nog geen Euro 500 regelen zij al het papierwerk, niets papieren in NL opvragen. Het blijkt dat Home Affairs niet eens naar die papieren kijkt. Een officiele verklaring van een Register Accountant heb je ook nodig als je op basis van een eigen bedrijf een Permanent Residency wilt hebben. Dit kan natuurlijk ook via de officiele weg, dus naar Ernst & Young en vele duizenden euro's armer je formuliertje inlevern. Dit kantoor regelt het voor je voor 70 euro. En ga zo maar door.

    Kern van het verhaal. Natuurlijk kun je alles zelf doen, het kost je veel tijd en in het geval van Zuid-Afrika ben je uiteindelijk waarschijnlijk veel meer geld kwijt omdat je, als echte nederlander, al je papieren tip top in orde wilt hebben en je dus onnodige zaken gaat aanleveren, die dan wel officieel meegeleverd moeten worden, maar waar de immigratiebureaus wel raad mee weten.

  • Eric S'pore

    Tja,

    Zoveel verhalen, zoveel ervaringen, zoveel verschillen uiteraard. Wellicht heeft het dan toch te maken met het land van emigratie. En blijkbaar is Singapore dan ietwat efficienter dan wat ik hier lees over bv. Canada, Z-Afrika of USA.

    Hierbij dus de nuance: wanneer je naar Singapore emigreert, geen onnodige kosten op je hals halen, gewoon via de Singaporaanse ambassade te Brussel (Benelux). :-)

    Succes eenieder!

    Eric S'pore

  • Ruud

    Is Singapore nog niet vol Eric?

  • Eric S'pore

    Hoi Ruud,

    hahahaa :D

    wat is vol? 6500 inwoners per vierkante kilometer tegen ik geloof 400 in Nederland?

    En toch heb ik hier veel meer het gevoel van rust en schitterende natuur om me heen. Je kunt kiezen: je loopt in het weekend met meer dan een miljoen mensen te shoppen op Orchard Road, of je gaat heerlijk hiken of mountainbiken in het regenwoud in Bukit timah nature reserve of op een van de 60 eilandjes van Singapore: pulau Ubin bv. Dan kom je slechts apen, hagedissen en hier en daar een verdwaalde slang tegen.

    No problem dus.

    groet,

    Eric S'pore

  • Stephan

    Ik ben bang dat dit forum niet bezocht wordt door klanten van Buysse die wel positieve ervaringen hebben (forum is wellicht meer voor doe het zelvers). Ik heb zelf heel goede ervaringen met Buysse en herken me helemaal niet in de negatieve beelden (zakkevullers etc) die van dit bureau geschetst worden.

    Ik ben heel vakkundig geholpen en zeer tevreden met de manier waarop ik gedurende het hele proces ben begeleid…

    Bovendien heb ik op de klantmiddag een aantal leuke gesprekken gevoerd met een aantal andere Buysse emigranten gesproken (er waren er in totaal een stuk of 100, ook voor andere landen) en die waren ook allemaal zeer positief.

    Maar ja, negativiteit draagt blijkbaar een stuk verder dan positiviteit