Prettig land gezocht met (sub)tropisch klimaat...

  • Martien

    Beste mensen,

    Van 1987 - 1994 heb ik in Portugal gewoond (Algarve en naderhand de Alto-Alentejo). Ben sindsdien weer in Holland om diverse redenen. Mijn dochter wilde ik graag de Vrije School laten doorlopen. Inmiddels heeft ze de lagere school afgerond en zit tegenwoordig op het Atheneum van een Daltonschool.

    Mijn gedachte is steeds geweest om - zodra mijn dochter de middelbare school heeft afgerond - terug te gaan naar “het buitenland”. Mijn voorkeur gaat uit naar een land waar het klimaat een stuk zachter is dan in Holland. In principe komen landen als Portugal, Zuid-Spanje en Zuid-Italië en een klein stukje van Zuid-Frankrijjk dan best in aanmerking, maar ik heb ook andere wensen.

    Zo vind ik het belangrijk om te leven in een land waar veel ruimte (natuur) is, waar men open staat voor naturisme, waar op een prettige manier onderwijs wordt gegeven en verschillende schooltypes bestaan. Verder vind ik het van belang dat er aandacht is voor het milieu, dieren, biologische landbouw. Kortom: allemaal vrij “Westerse” wensen, dus dan kom je toch weer snel op Zuid-Europese landen.

    Echter, de laatste tijd ervaar ik Europa ook als “klein” en zou ik best verder willen kijken dan Europa. Heb op internet al veel gelezen over diverse klimaten en ben zelf ook al in Noord- en Zuid-Amerika geweest, maar ben ook wel geïnteresseerd in landen als Australië en Nieuw-Zeeland. Het is alleen zo ontzettend ver…

    Wat zijn jullie bevindingen over klimaat, volk, e.d.? Mijn emigratie zal pas over zo'n 5 à 6 jaar plaatsvinden, en tegen die tijd zal mijn dochter zelf kiezen of ze in Holland wil blijven (studeren) of ergens anders. Maar stel dát ze er voor kiest om mee te gaan, dan zou ik graag in een land wonen waar er voor haar prettige omstandigheden zijn (lekker klimaat, goede arbeidsomstandigheden, ruimte, goed onderwijs e.d.) om er mogelijk een gezin te stichten en te blijven wonen.

    Wie reageert met tips, denkt mee, heeft ervaring (goede en slechte)…?

  • Wout

    http://www.livenation.net/melissa_midwest

  • Pien

    Gefrustreerd ? Belachelijk dat mensen niet eens de moeite nemen om serieus te reageren . Reageer dan gewoon niet.

    Humor is echt ver te zoeken!

  • Syl

    triest