paramedic in australie

  • John

    Hallo,

    heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een baan als ambulanceverpleegkundige? Ik heb het idee dat het niveau in NL (na IC-erkenning pas ambulance opleiding..) hoger ligt als in Australie.. of vergis ik mij hier in?

    Wordt ICUnurse hoger aangeschreven als een ambulance paramedic? Of bestaan er ook functies op de ambulance die een ICUdiploma vereisen?

    Anyway, een hoop vragen maar kijk reikhalsend uit naar verheldering!

    groetjes,

    John

  • John

    PS. ik heb 10 jaar ervaring als ambulanceverpleegkundige in NL (en ben dus in bezit van IC-diploma)

  • simone

    in australie zitten ze te springen om verpleegkundigen. Ik werk bv in een nieuw ziekenhuis in de staat victoria en daar is de eerste hulp bv maar van 8 tot 20 uur open daar ze nog steeds niet genoeg personeel hebben kunnen vinden.

    Australische ziekenhuizen willen mensen met ervaring graag een sponsorship aanbieden.

    Als je meer informatie wilt hebben hoor ik het wel.

    groetjes

    Simone

  • John van Beem

    Hoi Simone,

    Allereerst bedankt voor je reactie! Misschien kun je mij helpen met de volgende vraag? Wordt het A-verpleegkundige diploma ‘zonder problemen’ erkend in Australie als reg. nurse?.. Ik neem aan dat jij ook in NL je opleiding(en) hebt gevolgd?

    Alvast bedankt,

    John van Beem

    nb. na de A opleiding heb ik oa. het ICU en Ambulanceverpleegkundige diploma gehaald.