inpakmaterialen voor verhuizing

  • Jess

    Binnenkort gaan wij verhuizen naar Nieuw Zeeland en moeten daarom een zeecontainer vol gaan laden. Ik ben op zoek naar specifieke inpakmaterialen: verhuizdozen voor boeken, gordijnen en stoelen, hoekprofielen voor schilderijen, karton en beschermmateriaal (viltachtig, lijkt op wat ook onder vloerbedekking ligt). Heeft iemand hier misschien enig idee waar dit te krijgen is? Tot nu toe heb ik alleen standaard verhuisdozen en nopjesfolie gevonden.

    Alvast bedankt!

    Jess

  • Petra

    Hoi Jess,

    bij de gamma kun je verhuisdozen voor boeken krijgen (dat zijn kleinere, stevige dozen). Mijn ervaring is wel dat je er een behoorlijk aantal van moet hebben als je een redelijk aantal boeken hebt. Prijzen kan ik je helaas niet noemen, ik heb ze van een kennis te leen gekregen.

    Kun je gordijnen niet gewoon netjes opvouwen en dan in een dekbedhoes in een verhuisdoos doen? Eventueel nog een vuilniszak om de dekbedhoes heen tegen vochtschade? (je ziet, dit weet ik niet, heb nog geen gordijnen hoeven verhuizen).

    Verder zou je gewoon eens een verhuizer kunnen opbellen. Die halen hun materiaal per slot van rekening ook ergens vandaan en kunnen je waarschijnlijk wel vertellen hoe en wat.

    suc6 met zoeken,

    Petra

  • Alice

    Wij hadden de dozen destijds van de verhuizer die ook alle meubels ed zeewaardig ingepakt hebben.

    Het aanschaffen van dozen en verpakkingsmateriaal zal ook nog behoorlijk in de paperien gaan lopen terwijl dat bij de verhuizer ook nog eens incl is.

    Zeerwaardig verpakken is behoorlijk veel, zwaar en deskundig werk, misschien beter dit aan de vakmensen over te laten?

    In ons huis waren 4 personen 2 dagen alles aan het “inpakken” de dozen heb ik wel zelf gedaan maar de rest aan de experts overgelaten.

    Uitpakken is geen enkel probleem als je kosten wilt besparen kun je dat zelf doen.

  • vince

    Voor verpakkingsmateriaal: zoek op het web eens naar een verpakkingen groothandel. Die hebben divers materiaal en ook in ruimere hoeveelheden.

    Ook wij hebben een professionele verhuizer in de arm genomen. Zij verzorgen tevens de benodigde douanepapieren. Vraag een offerte aan (tenzij jullie dat al gedaan hebben natuurlijk) en zie dan wat jullie het beste uitkomt.

    In ieder geval succes!

  • Jess

    Hartelijk dank voor de tips mensen. We gaan maar eens bij de gamma en een groothandel voor verpakkingsmaterialen kijken.

    Het zal allemaal vast wel gaan lukken, maar wat een werk!

    Jess

  • patricia

    Kijk ook eens op verhuistotaal………daar staat ook iets over het bestellen van verpakkingsmaterialen.

    succes patricia

  • Arno Bos

    Verschepen naar Australie en/of Nieuw Zeeland?

    Natuurlijk via de experts: ANZSS (Australia New Zealand Shipping Services).

    Bezoek de website: www.anzss.com

  • Mejdl

    Ga eens naar http://www.google.nl en geef als zoekopdracht “verhuismateriaal” of “verhuisdozen” en de adressen stromen van je beeldscherm af.

    Bij onze emigratie naar NZ hebben wij veel verhuisdozen gekocht bij Victor Verhuis http://victorverhuis.nl

    Vooral verhuisdozen speciaal voor boeken, die zijn fantastisch

    Wij hadden van iemand heel veel lappen dun schuim gekregen, volgens mij kun je die ook wel op de markt kopen.

    En natuurlijk bobbeltjesplastic, maar je bedoelt dat misschien al met “nopjesfolie”

    Alles wat je tegen komt bewáren!

    Als ik iets bij de Xenos kocht nam ik maandenlang altijd wat extra velletjes papierfolie mee, je mag daar immers je eigen spullen inpakken. Daar heb ik alle glaswerk en serviesgoed mee ingepakt.

    Gewoon je gezonde verstand gebruiken bij het inpakken. Gebruik van die goedkope plaids om schilderijen of fotolijsten in te pakken bijvoorbeeld.

    We hebben alles zelf gedaan, daarmee duizenden Euro's uitgespaard en geen centje spijt. Er was NIETS gebroken.

    Als je het zelf doet heb je ook meer tijd om alles rustig uit te zoeken en logisch in te pakken.

    Vergeet niet een keurige paklijst te maken, dat maakt indruk op de MAF. En zet nooit “miscellaneous” op een doos met gemenge inhoud.

    Nog een tip:

    Ik had boven de paklijst gezet:

    “All items have been thoroughly cleaned”

    Veel succes en veel geluk in New Zealand!

  • Ruud

    Bij ons in het dorp hebben ze die service bij Xenos afgeschaft. Er verdween teveel verpakkingsmateriaal:)

  • Mejdl

    Doe de filiaalchef de groeten van me! ;-)