Jong immigeren naar spanje,wie ook?

  • Carla

    Hoi,

    Ik ben een 23 jarige meid en ben al heel wat jaren van plan om naar Spanje te verhuizen.

    Ik weet dat het een hele stap is en dat er nog heel veel bij komt kijken.

    Telkens kwam er weer iets tussen maar nu heb ik dan echt besloten om binnenkort mn spullen te pakken en te vertrekken!

    Het liefst zou ik me in Barcelona gaan vestigen,of in ieder geval in een jongerenstad(salamanca,madrid,etc) in een klein appartementje/flatje.

    Ik ben nu al bezig met spaanse les,maar in spanje wil ik het echt goed gaan leren en de taal goed onder controle hebben voordat ik op zoek ga naar werk.

    Het enigste probleem is dat ik liever niet alleen wil gaan ivm de maandelijkse kosten.

    Een appartement huren kost toch al gauw zo'n 5 a 600 euro per maand in barcelona,daarom zou ik graag een appartementje willen delen met iemand die ook graag voor langere tijd naar een van deze steden in spanje wil en een appartementje zou willen delen.!

    Zie het maar als een soort “studentenhuis” zoals in amsterdam.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Barcelona,maar hoeft niet per se.

    Gewoon met zn tween of drieen een appartementje delen en wel een aparte slaapkamer.

    In Juni a.s ga ik eerst 4 a5 maanden op een spaanse camping werken en van daaruit ga ik dus naar (waarschijnlijk) barcelona om eerst een taalcursus te gaan volgen en dan op huizen jacht te gaan! Dit zal ongeveer zijn in Oktober/november 2005,mischien later.

    Dus ben jij tussen de 18 en de 28 jr oud en is het ook jouw droom om naar spanje te vertekken en wil je veel kosten besparen,mail me dan es,mischien kunnen we dan samen onze droom waar gaan maken!

    Groetjes,

    Carla.

    carlagoesspain@hotmail.com

  • Frank

    Carla,

    Kijk eens op www.mester.com

    Mester opleidingen is een ideale manier om spaans te leren en zit ook in Barcelona.

    Zij kunnen ook veel goedkoper je verblijf regelen in een soort van studentencomplex/appartement of bij gastgezin.

    In 2002 hebben wij ook bij Mester gestudeerd in Sevilla en is echt heel goed.

    Met deze ondergrond gaan we over 8 weken definitief naar Tenerife verhuizen.

    Veel succes met je plannen.

    Frank