Huis verhuren

  • Douwe

    Ik woon in Utrecht en heb werk gevonden in Sjanghai. Nu wil ik de eerste paar (3) jaar mijn woning gaan verhuren. Heeft er iemand tips?

  • vince

    Verhuur in ieder geval gemeubileerd, met een goed contract. Voor dergelijke contracten (en informatie over de brei aan Nederlandse regeltjes), raadpleeg eens vastgoedbelang.nl. Anders loop je o.a. het risico dat als de huurder er t.z.t. niet meer uit wil, jij je huis kwijt bent.

    Of verhuur je huis (gemeubileerd) via een (erkende) makelaar. Dat kost je wel een percentage van de huuropbrengst, maar kan veel zorg uit handen nemen. Kijk voor dergelijke makelaars eens op funda.nl.

  • patricia

    Ik heb mijn huis ongemeubileerd verhuurd. Gemeubileerd of ongemeubileerd hangt een beetje van je doelgroep af.

    Persoonlijk heb ik liever niet een onbekende in mijn huis met mijn spullen, gewoonweg omdat je niet weet hoe andere mensen met je spullen omgaan. Dus mijn spullen neem ik mee.

    De makelaar gaf ook aan dat het op zich niet veel uitmaakt…..bij ons is er veel nieuwbouw dus zijn er veel mensen die een nieuw huis hebben gekocht en hun oude huis ook al verkopen en liever een jaar gaan huren dan de zorgen te hebben van een dubbele hypotheek. Deze mensen zoeken liever een ongemeubileerd huis.

    Echter gaat de makelaar vaak ook vragen bij mulitnationals en wordt er dan meestal het huis aan buitenlanders verhuurd die hier tijdelijk komen werken. ZIj willen liever gemeubileerd huren.

    Ik vind het fijn om in mijn nieuwe land mijn meubels te hebben staan zodat het meteen mijn thuis is.

    Daarnaast is het verstandig om het huis te verhuren voor bepaalde tijd zodat je geen problemen krijgt tegen de tijd je het huis weer voor jezelf wilt hebben.

    Succes ermee, wij hebben geluk gehad dat we het aan een bekende konden verhuren, scheelt ook weer met de post enzo.